Avatar billede amokart Nybegynder
04. maj 2003 - 10:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

close window

Jeg har brug for det korrekte script :o( til at lukke en swf-fil, der dukker op som et pop-up-vindue i et multimedieprogram. Jeg har en lavet X-knap på swf-fil. Jeg synes, jeg har rodet hele butikken igennem, men måske kan i henvise eller komme med et bud.
amok
Avatar billede mat Nybegynder
04. maj 2003 - 10:34 #1
Hvis det er i et html popup?

on (release) {
getURL("java script:window.close()");
}

ellers må du lige forklare hvordan det hersens vindue kommer frem? at "lukke" en swf i standalone gøres med fscommand("quit"); men det lyder ikke som om det er det du skal bruge her?

mvh mat
Avatar billede amokart Nybegynder
04. maj 2003 - 11:26 #2
pkt.1:
lidt uddybende:
jeg skal levere små flashfilm, der åbnes via en menu i et multimedieprogram (autherware). flashfilmene skal kunne lukkes selvstændigt via luk-knap.
- jeg synes ikke umiddelbart ovenstående hjalp!

pkt.2
jeg kender meget lidt til action script :o(
amok
Avatar billede mat Nybegynder
04. maj 2003 - 12:05 #3
jeg kender slet ikke authorware så jeg har ingen ide om hvordan det fungerer med swfs i et miljø som det?
Avatar billede amokart Nybegynder
04. maj 2003 - 12:28 #4
ok - tak for forsøget.
Hvordan ser scriptet ud, hvis jeg skal lukke et movieclip med x-knap inde i en flash-film?
Avatar billede mat Nybegynder
04. maj 2003 - 13:18 #5
well der er ikke rigtigt noget der hedder at "lukke" et movieclip, du kan unloade det eller removeMovieClip eller du kan sende det til en tom frame eller du kan sætte _visible til false eller _alpha til 0, der er mange måder at gøre det på :)

Tjek: help > actionscript dictionary > M for movieclip der alle metoderne listet.

mvh mat
Avatar billede amokart Nybegynder
04. maj 2003 - 15:22 #6
tak, det var svar nok for mig - om jeg må be'!
amok
Avatar billede mat Nybegynder
04. maj 2003 - 15:50 #7
øhm ok? :)
Avatar billede amokart Nybegynder
04. maj 2003 - 16:21 #8
værsgo