Avatar billede denlille Nybegynder
04. maj 2003 - 00:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

At sætte LAN op mellem 2 computere..

Okay... hej allesammen

Her er jeg 10000 % newb..

Jeg skal have en forbindelse sat op... Fra min computer (WIN XP, Internet via LAN kabel til router) til min brors computer (WIN 98, Internet via LAN kabel til router)...

Det skal være så vi kan (når begge computere er tændte) gå ind på det vi har valgt at dele, og hente det... Og også skal det være sådan, at vi kan spille spil over LAN sammen.

Jeg har prøvet selv og har også fået hjælp til det, men det har altid ødelagt min internet forbindelse og ikke virket...

HJÆLP!!
Avatar billede denlille Nybegynder
04. maj 2003 - 00:33 #1
Forresten skal det siges at jeg kan nu sende til min bror, men han kan ikke sende ting til mig (over MSN, ICQ osv).. Dengang hvor han havde setup til routeren først, var det omvendt.. Men nu da jeg har sat vores router op på min comp, er det mig der kan sende!
Avatar billede gf400 Nybegynder
04. maj 2003 - 00:35 #2
du skal have en netsetup som bare skal lægges ind du kan få den af mig bare skriv til mig på biel@e-mail.dk
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2003 - 00:49 #3
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2003 - 00:49 #4
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. maj 2003 - 12:40 #5
http://www.eksperten.dk/spm/319879
Dit problem med at sende gennem messenger, lyder som om din router er upnp-enabled, således at en computer på netværket kan opføre sig som om den er frit tilkoblet internettet uden at der er en router imellem. Da du er bag en router vil du ikke kunne få begge computere til at sende filer gennem messenger. Kun den som upnp peger på.
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 20:56 #6
hvsi i begge skal kunne sende og modtage filer på msn, icq m.v. så skal i ind og ændre de porte som msn og icq bruger, og så forwarde dem som ikke er ændret til den ene computer og dem som i så ændre på forwarede dem til den anden computer!
Avatar billede kenp Novice
04. maj 2003 - 21:00 #7
hvis man altså kan ændre de porte, og det mener jeg ikke man kan :(
Avatar billede denlille Nybegynder
07. maj 2003 - 17:25 #8
Hva med at spille.. Kan jeg det med netsetup?? Eller skal der gøres noget??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2003 - 18:37 #9
gf400 >> Jeg er interesseret i at se hvad det netsetup program er for noget. Har du ikke en link til det ?
Avatar billede gf400 Nybegynder
08. maj 2003 - 13:23 #10
du kan bare skrive til mig!!!! så sender ejg det til dig

min mail er biel@e-mail.dk
Avatar billede denlille Nybegynder
08. maj 2003 - 16:33 #11
Nu jeg tænker over det, det der netsetup ligger på alle computere...
Avatar billede gf400 Nybegynder
08. maj 2003 - 18:49 #12
ja i xp der kan man selv lave en disk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. maj 2003 - 19:31 #13
gf400 >> tak for netsetup. Nu ved jeg da hvad det er du snakker om. til andre som måske også var i tvivl om hvad programmet var for noget, kan jeg fortælle at det er network setup wizard'en, som ligger i windows XP. Den lader til at kunne bruges på andre versioner af windows også.