Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 22:52 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med at lave et WC...

Hej der ude
Jeg har brug for noget hjælp til et WC og mit Problem er at få det i mitten til at gå ind ad hele vejen rundt........... jeg ved godt det er meget svært at forstå men prøv afligevel her er et billede af hvor jeg er kommet til
http://www.chatzone.dk/site/images/wc.jpg

Plzzz Hjælp mig det besdte du kan
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. maj 2003 - 22:55 #1
du må ikke oprette det samme spørgsmål mere end éen gang, så du bedes venligst lukke det ene

ztyxx / coadmin
Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 22:55 #2
Ok
Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 22:57 #3
Hvordan lukker man en
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. maj 2003 - 22:59 #4
du lægger selv et svar, som du derefter accepterer..
Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 23:03 #5
ok
Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 23:03 #6
Ved du noget om 3ds Max
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. maj 2003 - 23:04 #7
nope, desværre :-(
Avatar billede hyperme Nybegynder
03. maj 2003 - 23:04 #8
Kender du en der gør
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. maj 2003 - 23:14 #9
Det var ikke meget toilet du har lavet der :-)

Du skal nok overveje at lave noget der er lidt mere simpelt. Prøv at kigge efter nogle modellerings tutorials. Der er flere forskellige modelleringstekninkker en man kunne bruge var box modellering.
Princippet i det er at lave en box feks og så modellere sig frem til et resultat.

Prøv at kigge på www.3dmaxer.dk tutorials sektion de har en tutorials til box modellering hvor de laver en stol. Den giver et okay indblik i hvad det er. Derefter kan du forsøge dig selv med andre objekter du har lyst til at modellere.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. maj 2003 - 23:39 #10
Prøv nu for fanden at få lukket nogle af alle de spørgsmål du opretter x[
Avatar billede mismis Nybegynder
05. maj 2003 - 10:16 #11
Hmm toilet, jeg tror du har større bekymringer hvis du ikke er nået længre end det der, ja jeg kan da kun give michael k ret
men nu du er på det stadig som du er så kan jeg da give dig et lille tip.

3D max er ikke det eneste 3d program på jorden :)
Lightwave 3D er et prisbilligt og ret got alternativ.

jeg har på min website lavet 20 modeling videos som du kan afspille
hvor jeg vise noget om hvordamn man kan (I lightwave) modelere forskeldige ting via mange af de grund tools der er i lightwave.

mange af tingene kunne også sagtens laves i 3dsmax, selv om de er lidt forskeldige i brugen, men det kunne måske give dig noge ideer om hvordan man modelere selv om du nu har valgt at dit platform skal være max

videoerne kan du se på min website som er www.trhlogos.dk

i tutorial sektionen.

ja det er lightwave men de grundlæggende principper er de samme.

så god fornøjelse

MIS
Avatar billede snigeren Nybegynder
06. maj 2003 - 12:52 #12
Hi mis

Kender du noget til 3Dsmax? if so, har jeg følgende spørgsmål
jeg så lige et par af dine tutorials,.. den med hjulet specielt:

Når du har lavet den yderste ring og den inderste ring så selecter du hver anden polygon og samler det hele med "Quadsew"...
ved du om Quadsew findes til 3Dsmax ?

super nice plugin da =)

/Snig
Avatar billede mismis Nybegynder
06. maj 2003 - 14:47 #13
Selve Quadsew toolen er specielt lavet til lightwave
men jeg vil da gerne tro at en lignene funktion eksistere i 3dsmax,
men hvad den hedder det ved jeg ikke

men der er der garanteret nogle max folk der ved ,da mit platform nårmalt er lightwave

MIS
Avatar billede snigeren Nybegynder
06. maj 2003 - 21:10 #14
oki,.. tak =)

/Snig
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. maj 2003 - 21:11 #15
hvad før Quadsew ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. maj 2003 - 21:11 #16
gør even
Avatar billede snigeren Nybegynder
06. maj 2003 - 21:15 #17
se på www.trhlogos.dk under tutorials > # 4 > hjul tutorial
der kan du se hvad den gør super nice tool.

faktisk nogle gode tutorials du har lavet mis =))

/Snig
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. maj 2003 - 21:27 #18
Jeg kan desværre ikke se hans side, har prøvet før, ved ikke hvorfor. den står bare og loader og kommer ikke vidre :(
Avatar billede snigeren Nybegynder
06. maj 2003 - 21:45 #19
hehe jeg lavede lige den her lille dim der viser hvad qaudsew kan bruges til =)

http://www.triodimenzionale.dk/misc/quadsew.jpg

/Snig
Avatar billede snigeren Nybegynder
06. maj 2003 - 21:46 #20
select 2 polygoner og klik join eller noget og vupti så er de "syet" sammen.

/Snig
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. maj 2003 - 22:45 #21
okay det tør jeg ikke sige om det kan gøres automatisk. Kan det sikkert men ved desværre ikke hvordan :(
Avatar billede mismis Nybegynder
06. maj 2003 - 22:47 #22
tak skal du have snigeren

michael hvornår har du sidst prøvet min site.

den er opdateret for nylig, ellers lyder det som om du skal prøve at clear din browser cache

for den er testet både på pc ie og netscape og flere browsere på silicon graphics også

prøv at clear din cache

MIS
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. maj 2003 - 16:26 #23
I SoftImage hedder den funktion en "Bridge" og den hedder aabenbart Quadsew i LightWave (kaert barn har mange navne) hvad hedder den mon i 3D Studio Max. Ja den hedder vel naermest ingenting da der ikke er udviklet en desideret funktion som denne - hvilket nok er savnet blandt mange max bruger. Men det betyder ikke at man ikke let kan lave det samme nummer. Brug Extrude vaertojet i 3D Studio Max. Extrude de polyoner mod hinanden og slet saa polygonerne i enderne af de nye "sojler" "bro" whatever. Og weld verticene sammen ved eventuelt ved brug af Target-Weld!

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede hyperme Nybegynder
07. juni 2003 - 23:12 #24
ff