Avatar billede the_demon Nybegynder
03. maj 2003 - 19:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Understøtter boardet det?

Hej!
En af mine venner skal snart ha' ny pc og jeg har fundet noget hardware, der muligvis skal i.

Motherboard: Asus A7N8X DeLuxe/GD ATX
Cpu: AMD Athlon Thoroughbred XP 2800+
Ram: 512Mb DDR Pc2700 Kingston
GFX: Sapphire Radeon 9500 Pro TV-Out & DVI Retail
HDD: Seagate Barracuda IV 80Gb Fluid
Cd-Rom: AOpen CD-952E Bulk
Osv.

* Understøtter motherboardet det hele? Og kommer det til at køre stabilt?

* Har i forslag eller forbedringer?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. maj 2003 - 19:39 #1
uvidst om der skal en bios-opdatering til før processoren kan køre
har selv samme ram (på A7V333, og dette er ældre)
graffikkort kan sagtens
HDD sagtens(så længe den ikke er SCSI)
CD-rom sagtens (igen, så længe det ikke er SCSI)

jeg ville nok tage et andet CD rom drev, jeg ville tage et Asus DVD drev, har selv et og er yderst tilfreds ;)
Avatar billede the_demon Nybegynder
03. maj 2003 - 19:41 #2
"uvidst om der skal en bios-opdatering til før processoren kan køre" Hvad skal det betyde? Skal der en bios-opdatering til før CPU'en kører eller ej?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. maj 2003 - 19:42 #3
jeg ved det ikke, og jeg agter ikke at undersøge det... kig selv på asus' side og find ud af det... ;)
Avatar billede - Nybegynder
03. maj 2003 - 19:43 #4
nej den motherboard kan køre: "Socket A for AMDR Athlon™ XP/ Athlon™ / Duron™ 600MHz ~ 3000+"
Avatar billede - Nybegynder
03. maj 2003 - 19:46 #5
tror også jeg ville skifte cd ud med dvd som dea_pg siger. du kan få et liteon LTD-165 Bulk for 307 kr.
Avatar billede the_demon Nybegynder
03. maj 2003 - 19:53 #6
Er ikke interreseret i DVD... Efter hvad jeg kan forstå fra Asus' hjemmeside understøtter dette motherboard cpu'en....
Avatar billede the_demon Nybegynder
03. maj 2003 - 20:15 #7
Har fundet svar på alle spørgsmålene.... Any way smid et svar så jeg ka' gi' nogle points! :o)
Avatar billede diamant Nybegynder
04. maj 2003 - 09:40 #8
Jeg har det samme bundkort og det samme ram type og mærke. De passer godt sammen. Men bare husk de ene ting: du skal sætte en ram klods på dimm 1 og den anden på dimm 3. Så fungerer de fint. I andre stillinger, fik jeg blå skærmme (error meddeleser). Jeg har to HDD Seagate Barracuda IV og fik ikke nogen problem. De andre deler skulle også passe sammen. God fornøjelse!