Avatar billede petersen_2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 12:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Canon Powershot G3 - optisk zoom?

Jeg er lidt vild med modellen. Eneste minus ser jeg i optikken som kun er 4x Zoom. Andre digitale kameraer fx Olympus C740 har én fremme med 10x Zoom.

Det mystiske er så bare at Canons model er 2.000 kr dyrere end Olympus'!! Det er nu svært at finde det bedste kamera! :)

Kan det lade sig gøre at købe Powershot G3 med 10x zoom, for så er der ingen tvivl om købet, kan det ekstra Zoom ikke købes som ekstra tilbehør?

Har du erfaringer med brug af kameraet??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 14:48 #1
Det er ikke nemt, men du kunne kigge på billeder taget med forskellige kameraer på nedenstående link.

http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. maj 2003 - 14:51 #2
Hvis du skal bruge meget zoom, så køb et digitalt videokamera. Der kan tage enkelte billeder i op til ca. 1 mio. pixels.

/per
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. maj 2003 - 15:10 #3
Olympus 700 serien  er billigere bla. fordi den har færre  pixels end storebroderen 5050.

Hvor meget optisk zoom har du reelt brug for?
Avatar billede jensendk Nybegynder
06. maj 2003 - 13:22 #4
G3 kan ikke fået med mere end 4x optisk zoom. Skal du have seriøs zoom, så er du oppe i de rigtig dyre modeller, hvor du køber hus og optik separat, eler Olympus's 700 serie .
Avatar billede s_kjaer Praktikant
11. maj 2003 - 19:26 #5
Da jeg så på kamera overvejede jeg også canon powershot G3, men endte med Oplypus 730. En af grundene til at jeg valgte Olympus (ud over prisen), var den store zoom. En anden grund var at olympus bruger alm batterier, mens canon bruger et specialt genopladeligt batteri.
Jeg mener at der er forskel på farvedybden ved det 2 kameraer. Canon skulle være bedre til at gengive farverne bedre end Olympus er.
Mener jeg fandt det her: http://dpreview.com eller http://www.steves-digicams.com/ På dpreview kan du forresten også stille nogle kameraer op ved siden af hinanden, så det er lettere at sammenligne deres specifikationer.
Avatar billede samwisegamgee Novice
15. maj 2003 - 00:52 #6
Jeg har set et sted, at man kan købe et ekstra objektiv til Canon's G3, som øger zoomeffekten til 10 x optisk zoom. Desværre kan jeg ikke lige finde det stedet, hvor jeg så det, men hvis jeg skulle finde det, så skal jeg nok skrive det her, hvis du ikke har fundet ud af noget andet i mellemtiden.
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. maj 2003 - 07:56 #7
*Kan nogen finde olympus's 3x optisk fætter? Så er man udei vilde 30x optisk til 700 serien..
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. maj 2003 - 21:38 #8
Olympus laver kun med 10 gange optisk zoom i 700 serien. Men med digital zoom kan du komme op på 30 gange zoom ialt.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
20. maj 2003 - 15:08 #9
Prøv at se her:
http://www.lensmateonline.com/g3_samples.html

Og klik på "sample shots"
Avatar billede s_kjaer Praktikant
20. maj 2003 - 22:26 #10
petersen_2000>> Har du fået svar nok på dine spørgsmål ?
Avatar billede learnie Nybegynder
23. maj 2003 - 19:02 #11
Du skal vælge G3’eren på grund af en bedre optik (væsentlig mere skarptegnende). Du kan købe en original Canon teleforsats som ganger dit zoom-område med 2 (ca. 1000 kr.). Dette gør at du nu har 8 x optisk zoom, uden et væsentlig kvalitetstab. Der findes i øvrigt også en vidvinkel-forsats. Hvad batterierne angår, ville jeg også til enhver tid vælge Canon frem for Olympus, da det opladelige lithium-ion-batteri der følger med Canon har en meget lang levetid.
Grunden til prisdifferencen på de 2000 kr. ligger i den høje opløsning i Canon G3 og at kameraet har væsentlig flere indstillingsmuligheder, samt en hot-shoe for tilslutning af ekstern flash. En anden ting som gør prisforskellen, er selve opbygningen af kamerahuset. G3'eren er opbygget væsentlig mere robust i et stålhus, hvor Olympus er opbygget i et kunststofhus.

Mht. Olympus C-740 kan jeg kun sige at det er et hæderligt kamera med et stort zoom-område, men kvalitetsmæssigt når det ikke op på niveau med Canon.

P.S. Glem i øvrigt alt om det digitale zoom, da det er røv og nøgler. Det er kun et spørgsmål om at forstørre de enkelte pixels.
Avatar billede petersen_2000 Nybegynder
01. juni 2003 - 01:03 #12
Learnie - Så er det pointuddeling, du får den alle sammen.

Til info har jeg købt Canon PowerShot G3, hvilket jeg ikke har fortrudt et sekund.