Avatar billede -nofear- Nybegynder
03. maj 2003 - 12:52 Der er 6 kommentarer

PHP og Lotus Domino server

Er det muligt at få PHP til at virke på en server der køre med Lotus Domino?
Hvis det er hvordan?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. maj 2003 - 12:55 #1
(nu kender jeg ikke Domino, men det vil jeg tro... det kan trods alt køre på AmigaOS ;)
Avatar billede roenving Novice
03. maj 2003 - 13:12 #2
Vil du have PHP til at virke inde i en Domino-session, eller ...

Domino er jo 'bare' et program (en service), som kører oven på et styresystem, og jeg har været ude for, at skulle hente services fra andre programmer til Domino'en ved hjælp af OLE standard-kald, så hvis du har en PHP-fortolker kan den vel stille sine services til rådighed.

Men hvad skulle fordelen være, hvis du allerede har en webserver kørende (Domino) med en indbygget database (Domino), ovenikøbet med indbygget mail-services.

For mig lyder det som om det er 'mærkelige' reparationer eller også en eller anden form for overkill -- hvorfor ikke lave det direkte i Domino-databasen.

hth
jes
Avatar billede -nofear- Nybegynder
03. maj 2003 - 13:53 #3
Fordi jeg er en komplet noob til Lotus Domino, jeg lære det stadig (det er min far som køre domino) og jeg har et PHP script som allerede er lavet færdigt jeg kan bruge. det for ville det nemmeste være bare at installere det i stedet for først at lære Lotus Domino
Avatar billede roenving Novice
03. maj 2003 - 13:58 #4
Jamen script-sprogene er ikke meget forskellige, men måden at tilgå databaser er vidt forskellig, så medmindre vi snakker mange hundrede kodelinjer tror jeg det ville være nemmere at konvertere.

mvh
jes

PS. Hvis det ikke er så stort kan du prøve at smide det her!
Avatar billede -nofear- Nybegynder
03. maj 2003 - 14:39 #5
Det er et toplist script der er stort, mange filer mange linjer, og det er ikke noget jeg har lavet, så jeg vil bare installere tøre ikke ændre noget før jeg bliver sat ordentligt ind i det og Photoshop kommer før PHP =)
Avatar billede -nofear- Nybegynder
03. maj 2003 - 14:41 #6
det er såen at vi har allererede et domæne og jeg gider ikke betale for et nyt, så derfor vil jeg have at det bliver www.domæne.dk/toplist/index.html så tror jeg nok jeg skal lave en mappe der hedder topo og linke til /topo/index.php, men jeg har ikke fået det afprøvet da jeg ikke har adgang til vores server =/