Avatar billede coop Nybegynder
03. maj 2003 - 12:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

spil crasher under XP

Hej alle

Har lige købt ny pc og har installeret XP. Men mine spil crasher (neverwinters night, CC generals m.fl.). Jeg får lov at spille 5-10 minutter, så crasher jeg til desktop.

Jeg har set andre indlæg, hvor der beskrives lignende problemer. Og har prøvet de forskellige løsningsforslag uden held:

1) windows update
2) nVidia driver update
3) geninstallation af spil
4) installation af nyeste directX
5) fjernelse af directx acceleration (sound hhv. display)
6) køre spil under anden kompatibilitetstilstand (win95/98)

alt sammen ud held...så jeg er desparat for forslag.

Min comp:

Motherboard: P4S5A/DX+, Cpu: Intel Pentium4 2,4GHz 533MHz bus, Grafik: GF4 TI4200 128MB 8x AGP, RAM: 512 MB DDR ram 333MHz (PC2700)
Avatar billede duesjov Nybegynder
03. maj 2003 - 12:33 #1
Det kan muligvis være fordi din computer bliver for varm.

Eksempelvis hvis du har to hardiske op af hinanden, eller at der ikke kommer nok luft til grafik/lydkort, prøv at rykke rundt på det, så det får mere luft, eller eventuelt købe en ekstra køler til pc'en

Med venlig hilsen Morten
Avatar billede coop Nybegynder
03. maj 2003 - 12:38 #2
Computeren har ikke været tændt i lang tid før problemet opstår.
Så det kan vel næppe være varme som er problemet?
Avatar billede coop Nybegynder
03. maj 2003 - 12:43 #3
Andre bud?
Avatar billede zassman Nybegynder
03. maj 2003 - 21:51 #4
det kan stadig være varme som er problemet
hent motherboard monitor og overvåg temp på cpu m.m.
Avatar billede coop Nybegynder
04. maj 2003 - 16:32 #5
Har vistnok fået løst problemet :)

Ikke '100' på hvad der gjorde udslaget. Tror ikke det var ikke varmeproblem (den stabilseres på ca. 30-40 grader).

Snarere tror jeg at ændring af BIOS til 'best performance' gjorde forskellen.