Avatar billede martin1000ben Nybegynder
23. november 2000 - 08:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tv out på Compaq 5676

Jeg har for lang tid siden købt en Compaq 5676, og nu havde jeg tænkt mig at prøve at bruge TV-out stikket som er indbygget i skærmkortet.... Jeg fandt stikket som hørte med da jeg købte den, og jeg købte et stik som går fra Tv-out stikket og til et Scart-stik på TV\'et...

Så skulle jeg proppe Tv-out stikket ind i computeren....men næææ nej det passer jo ikke en gang *FLOT COMPAQ* hvad skal jeg gøre...
Lige så snart jeg putter Tv-out stikket ind og tager hånden væk falder stikket ud...

Hjælp hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede grunken Nybegynder
23. november 2000 - 08:44 #1
er det et phono, eller s-vhs stik ???

-grunken
Avatar billede karakzan Nybegynder
23. november 2000 - 12:23 #2
Jeg har på fornemmelsen at der skal en adaptor imellem stikket og kortet men hvad for en adaptor ved jeg ikke.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
23. november 2000 - 20:46 #3
Grunken - Jeg ved ikke hvad det er *sorry* jeg er ikke så god til det der....

Karakzan - Der skal vel ikke mere til end det der fulgte med PC\'en...
Avatar billede teknik Juniormester
25. november 2000 - 23:07 #4
Håber at det virker med billede osv., så er dit problem jo overskueligt....

Her har du et par ideer:
----
De gode:
1. Check ved din radioforhandler, om samme stiktype kan fås med kraftigere/længer stikben.

2. Kan være at der er \"rigeligt\" med plast kappe rundt om stikket, så det ikke kan komme ordentligt i....løsning skær omkring 5mm af kappen væk (den er jo ikke livsnødvendig).

----
De mere tvivlsomme:
3. Tag med en spidstang fat i et eller to af benene, og bøj dem en smule, så stikket kommer til at gå mere \"stramt\"

4. Dock-Tape....løser alle mekaniske problemer...og det er nemt....men noget værre fusk...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 13:45 #5
Teknik----

1. Compaq ting findes IKKE i en butik...
2. der er fem millimeter på, kan man pille noget af ?
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 14:05 #6
>>martin1000ben

mht. Stik:
Video out er normalt baseret på en af to gængse standarder for video overførsel (står i manual)
....S-VHS, eller Composite.....
Og det er stikkene altså også....dvs. enhver ordentlig radio/TV forhandler har sådanne stik/kabler
...Ellers skulle Compac have opfundet deres egen private TV_signal.....no no..

Mht. at \"skære noget af\" :
Typisk er stikket et PS2 lignende, med en krans af metal udenom stikbenene....Udenom metalkransen er der en plast kappe....
Nogle gange er det denne plast kappe, som forhindrer stikket i at gå ordentligt i bund....
Hvis du har den type stik, og du nøjes med at fjerne plast udenfor! metalkransen, så vil du ikke ramme \"ædlere dele\"...
..Jeg har brugt tricket et par gange på nogle \"discount mus\"...Jeg skar gennem plastikkransen ind til metallet (hele vejen rundt), og kunne derefter fjerne en krans af plast... nogt lignende en meget lille løgring...

Jeg har prøvet at illustrere det her:

*        metal    |    |
*                |    |
*      plast    |        |
*              |        |
*                |      |
*    ledning        ||
*                  ||
*
Det er den del af plast kappen, som er \"Øverst\" på tegningen jeg taler om...

Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 14:07 #7
Eksperten for h.... (jeg laver lige én tegning til (med teksten yderst...)

*          |    |      metal
*          |    |
*        |        |    plast
*        |        |
*            ||        ledning
*            ||
*

Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 14:08 #8
That\'s more like it!!!!!
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 21:08 #9
jeg prøver det med at klippe plasten af....
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 21:28 #10
Hurraaaa.... det lykkedes af sætte stikket i...
Men hvad så ??... intet billede på TV\'et
(har trykket på \"scratknappen\")
er der nogen indstillinger man skal lave eller sådan noget ??
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 21:29 #11
(har trykket på \"scartknappen\")...even
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 21:30 #12
TV-out på skærmkortet er der 1 stik...
Stikket fra Compaq går fra det ene til 2 stik...
Om det så er Phono eller S-VHS ved jeg ikke...
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 22:46 #13
Tak for points....

Jeg troede ellers der var \"styr på billedsiden\".....men ok ...nu har jeg jo fået points...

Du skal ind i -Kontrolpanel, -Skærm, -indstillinger, -avanceret.....
Derfra varierer det lidt fra model til model, men typisk hedder den rigtig Fane noget med TV (eller output)

Du skal selvf. have den rigtige skærmkortsdriver installeret, og så skal du sætte
opløsningen langt ned fx. 640x480.

Så kan du allernådigst få lov til at skifte til TV-out.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
27. november 2000 - 22:49 #14
S-vhs stik ligner til dels et PS2 Muse-stik....
Phono er \"ét kraftigt stikben i Midten, med en metalkrans rundt om\"...bruges fx. til CD afspillere...ligner lidt et antennestik.
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
27. november 2000 - 23:03 #15
I kontrolpanel - skærm - indstillinger - avanceret - har jeg 5 faner (Generelt,Kort,Skærm,Ydeevne,farvestyring) +3 ATI faner....
Der er ikke noget under de fem...
hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
28. november 2000 - 13:02 #16
Hurraaaa...
Nu kan jeg se det på TV\'et... men der er ingen farver.....
Avatar billede teknik Juniormester
28. november 2000 - 17:52 #17
Prøv at checke det her spm.....Det var dog ikke løsningen der, men kunne være det for dig

http://www.eksperten.dk/spm/22913