Avatar billede tuctoh Nybegynder
02. maj 2003 - 21:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Halvt sekunds delay!

Hej,

Jeg leder efter en metode at sørge for at noget kode kun bliver afviklet hvis det er mindst et halvt sekund siden brugeren hentede en side sidst.

For at gøre det ved 1 sekund kan jeg bruge følgende kode:

tempnextmove = session("nextmove")
session("nextmove") = DateAdd("s", 1, now())
if not isdate(tempnextmove) then tempnextmove = now()
if CDate(tempnextmove) <= CDate(now()) then
'min kode
end if

Man skulle tro at jeg bare kunne sætte tallet der skal lægges til now() til 0.5, men dette virker ikke, da now() ikke gengiver tiden med milisekunders præcision.

Så det jeg egentligt leder efter er en måde hvorpå jeg kan få tidspunktet mere præcist, og derved tjekke om der er gået mindst et halvt sekund.

Jeg håber i kan hjælpe mig en smule her.

MVH
~Casper Bang
Avatar billede -master-d- Nybegynder
02. maj 2003 - 21:26 #1
Mener at det kan virke hvis du nu gjorde sådan her :

tempnextmove = session("nextmove")
session("nextmove") = DateAdd("s", 1/2, now())
if not isdate(tempnextmove) then tempnextmove = now()
if CDate(tempnextmove) <= CDate(now()) then
'min kode
end if

Men kan ikke rigtig vide om det er et sekund den er foran eller et halvt.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. maj 2003 - 02:17 #2
Hvis du har mulighed for at få installeret nye komponenter på serveren, så kig nærmere på ASPTime - det er en gratis komponent, og den kan det du efterspørger...

http://www.kamath.com/downloads/download.asp?DLOAD=2

Jeg har den selv kørende på min server, og det virker ganske upåklageligt...
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. maj 2003 - 09:00 #3
Masterd, som sagt kan man ikke lægge et halvt sekund til, da now() ikke har halve sekunder med.

Spotgun, jeg har mulighed for at installere komponenter, og vil kigge på din løsning senere... Men er der virkligt ikke en smartere måde???
Avatar billede piil Nybegynder
03. maj 2003 - 09:18 #4
Jeg tror kun du kan bruge millisekunder med JScript eller JavaScript. Du burde vel kunne kode din ASP med det.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. maj 2003 - 09:35 #5
ja, men det bruger desværre mange server resourscer at bruge både vb og javascript på samme side :( Jeg har ikke råd til at bruge meget power på det.

Spotgun, ang. din komponen, det kan ikke bruges da den kun fungerer på én side - min skal gå på tværs af to sider :(

Jeg kan efter hånden gætte mig til at jeg bliver nødt til at finde en anden løsning så.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
03. maj 2003 - 10:03 #6
YTak for hjælpen allesammen anyway. Lidt ærgeligt at ASP ikke arbejder i milisekunder :(