Avatar billede hojben Novice
02. maj 2003 - 19:46 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

forskellen på en annonce og reklame er ?????

Forskellen på en annonce og reklame er ?????

Ja hvad er det lige den er?
Avatar billede fcs Novice
02. maj 2003 - 19:49 #1
Man kan annoncere efter noget/nogen, f.eks. en person til et job.

Når man reklamerer om noget udbyder man en given vare til salg.

Men grænsen er hårfin
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2003 - 20:02 #2
Som fcs skriver er grændsen hårfin, men

En annonce er en ikke specifik annoncering af en forretning eller virksemhed. typisk gives kontakt oplysninger, men der reklameres ikke for specifikke produkter
En reklame angiver normalt en vare, et produkt eller en service samt en pris og er altså specefik
Avatar billede hojben Novice
02. maj 2003 - 20:08 #3
Kan man sige at hvis der er et prismærke på så er det en reklame og omvendt en annonce?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2003 - 20:27 #4
Igen, grændsen er hårfin, men i min verden er det et spørgsmål om det er virksomheden eller produktet der skrives om, virksomhed = annonce, produkt = reklame. I mange tilfælde vil prisen dog ofte indikere at der er tale om reklame
Avatar billede melange Nybegynder
02. maj 2003 - 20:46 #5
Hertil bør man nok tilføje at mange reklamer bliver kaldt for annoncerer, da folk forbinder reklamer med noget negativt, men annoncerer er noget mere neutralt.
Avatar billede fcs Novice
02. maj 2003 - 22:37 #6
Hojben>> Du kan absolut have en pointe i det med prisskiltet.

Melange>> Er det ikke fordi at det at reklamere for noget er mere aggresivt og pågående end når man annoncerer - ihvertfald i forbrugerens opfattelse? Jeg tror nemlig at du er inde på noget af de rigtige mht. opfattelse og den negative/positive/neutrale "ladning" der ligger i ordene.
Avatar billede miss.shadow Nybegynder
03. maj 2003 - 22:46 #7
Hmmm...
Tja "ANNONCE: Kinde søger dejlig, rar, sexet mand mellem 12-90 år" eller
"REKLAME: KØB 2 PAR ruLLER FOR KUN 99,-"
GET IT???++??
Avatar billede miss.shadow Nybegynder
03. maj 2003 - 22:46 #8
ÅH... Kinde=KVINDE
Avatar billede hojben Novice
11. maj 2003 - 09:27 #9
takker for svarerne... og kommentarer
Avatar billede fcs Novice
11. maj 2003 - 20:48 #10
Takker for point ;-)

Håber at du kunne bruge det til noget.