Avatar billede gnom Nybegynder
01. maj 2003 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

D-Link 614+

Min nabo og jeg har købt hver sin 614+, men det kniber at få dem til at køre trådløst op imod hinanden.

Når vi kabler dem er der ingen problemer.

Hjææælp.
Avatar billede renehinsch Praktikant
01. maj 2003 - 22:50 #1
614+ understøtter ikke bridging mode. Dvs at de ikke kan forbinde fra AP til AP men kun AP - klient. Med jeres køb må man gå udfra at I begge har ADSL adgang da det er en ADSL router med WLAN.

I kan nøjes med den ene 614+ og blot have et WLAN kort i en PC hos naboen (afhængig af sende/modtageforhold)
Avatar billede gnom Nybegynder
01. maj 2003 - 23:01 #2
Jeg har ellers fået at vide i en butik det ikke skulle være noget problem at koble op imod hinanden.
Grunden til at vi begge har købt 614+ er der 4 porte til kabel og vi har brugt en swich før.
Avatar billede renehinsch Praktikant
01. maj 2003 - 23:19 #3
AP-AP betegnes som bridging mode. Det er ikke altid man kan regene med butikken. Jeg har selv en 614+ og der er intet i configurationen der tillader opsætning af bridging. Før du afviser svar så prøv lige at check datablad og ellers ring til D-Link de plejer at være flinke til at hjælpe 72274200

614+ WLAN router: http://213.216.192.254/products/di-614plus.pdf

ellers kig på produktoversigten hvor der specifikt er angivet hvilke produkter der har bridge funktion.
http://dlinkdk.server-45.wineasy.se/products/PCategoryWire.asp?ProductCategory=Wireless

Jeg forstår ikke hvad formålet med jeres opstilling er medmindre at kun en af jer har ADSL. Hvis det er tilfældet skal i enten have en konfiguration som angivet ovenfor eller alternativt en ADSL router og så et Access Point med bridging funktion hver. Under alle omstændigheder har i en 614+ i overskud.

Håber det hjælper jer lidt på vej.
Avatar billede gnom Nybegynder
02. maj 2003 - 06:40 #4
Min nabo/genbo har oncabel, så det er derfor vi har hver sin. Som skrevet tidligere har vi ikke problemer, hvis vi sætter dem op som almindelig router.

Det var ikke meningen at fornærme dig at jeg afviste dig.
Avatar billede gnom Nybegynder
02. maj 2003 - 06:48 #5
Der står da i databladet: It incorporates a wireless LAN Access Point, Wireless LAN Access Point and 10/100Mbps switch.
Avatar billede gnom Nybegynder
02. maj 2003 - 08:55 #6
Har nu talt med D-Link som du anbefalede og de siger også der ikke skulle være nogen problemer med at se hinanden trådløst. Så afvisningen var altså ikke helt forkert.
Avatar billede renehinsch Praktikant
02. maj 2003 - 20:48 #7
Nå men det var da gode nyheder. Jeg ved dog stadig ikke hvordan det skal sættes op. Når du har fået det til at virke må du gerne lægge en besked her.

Tak for point :)