Avatar billede msskov Nybegynder
01. maj 2003 - 15:57 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Lukker ned uden at lukke filer !

Vi har en W2000 pro kørende. Når man vælger start|luk computer, lukker den windows som den skal - men den glemmer at lukke nogle åbne filer, hvorefter den kører en scandisk næste gang den starter. Filerne er herefter korrupte !
Det lyder lidt som om at den laver en "forced shutdown". Men det er vel noget der skal defineres i regedit hvis det tilfældet ?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. maj 2003 - 16:09 #1
hmm, mystisk. Du kan måske løse dit problem ved at indstille den til "Hypernate" i strømstyring.
Men ellers bør den jo normalt lukke programmer inden den lukker ned.
Hvis der er fejl i en systemfil skal du køre SFC /scannow , fra promten for at checke om sysfiler er ok... HJalp det?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
01. maj 2003 - 16:20 #2
Du kan "tvinge" maskinen til at lukke alle åbne programmer ned, så problemet ikke opstart ved at modificere registreringsdatabasen. Endvidere giver indgrrebet en hurtigere nedlukningstid :-)

1) Åben registreringsdatabsen
2) Find nøglen AutoEndTasks, i stierne

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

3) Ændre værdien til 1

Genstart maskinen og se om dit problem ikke løses
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. maj 2003 - 16:29 #3
hjælper ovennævnte to forslag ikke kunne du prøve med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.
Avatar billede msskov Nybegynder
02. maj 2003 - 08:12 #4
Takker for svarende. Jeg prøver mickeys svar. Tiden vi vise om det er det rigtige !
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2003 - 10:03 #5
takker for pointene..

Fortæl om det virker
Avatar billede mickey777 Nybegynder
02. maj 2003 - 12:13 #6
Takker også for point, og endelig beret om hvilke af løsningerne hjalp
Avatar billede msskov Nybegynder
02. maj 2003 - 17:37 #7
Det er nu testet. Mickeys løsning lukkede godt nok ned for skidtet. Men nu kom vores program og spurgte om man vil gemme sit arbejde (det gjorde den ikke tidligere)....så det er jo godt nok...Men her kom windows en i forkøbet og lukkede skidtet ned uden at få gemt!. Så det var ikke løsningen. Men nice to know !
Dannyboys løsning prøvede jeg også, men der var ingen fejl.
Retaxes var sidste chance.......og det ser ud til at virke !!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. maj 2003 - 18:54 #8
rart at det hjalp ;o)
Avatar billede serverservice Praktikant
04. maj 2003 - 12:15 #9
Tak for din gode og saglige feedback på løsningen herfra..