Avatar billede dummernik Nybegynder
01. maj 2003 - 14:46 Der er 9 kommentarer

Blå Skærm Ntfs.sys

Efter at min PC låste sig, var der kun en ting at gøre og de var reset, men så kom der en fejlmeddelse op:
Ntfs.sys-adress F844F987 Base at F 83 EA000, Datestamp 3C 587 AAO, jeg fandt ud af at hvis jeg disabled min slave i Bios'en kan jeg godt starte op, det kan jeg ikke når den er enabled, jeg vil helst ikke formatere den, da der ligger 40GB som jeg nødig vil miste.
Er der nogen der kan hjælpe mig
Hilsen Poul
Avatar billede fangel Nybegynder
01. maj 2003 - 14:52 #1
det lydder somom den har fået lavet en fejl i din NTFS formatering.. (fejl på ens  ram kan give samme fejl, men dette er ikke det prob. i dit tilfælde...)

prøv at se om du kan finde at DOS program til at hente filer ud fra en NTFS formateret disk...

Morten
Avatar billede chucky9900 Nybegynder
01. maj 2003 - 16:08 #2
hej Har selv haft problemet, der er nok ik andet at gøre end at installere windows om.

Chucky
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2003 - 17:10 #3
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede chucky9900 Nybegynder
01. maj 2003 - 17:12 #4
Hva taler du om Fromsej jeg snakker om windows me, hvor min cd er gået i stykker og vil hører om der er noget at gøre uden at snakke mæ microsoft
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2003 - 17:16 #5
chucky9900>>Hvad snakker du om???
Enten har du lagt dit indlæg i et forkert spørgsmål, eller også har vi en dobbeltbruger her!
Avatar billede chucky9900 Nybegynder
01. maj 2003 - 17:17 #6
Åh det må du undskylde fromsej troede det var mit spørgsmål sry..

Chucky
Avatar billede fromsej Praktikant
01. maj 2003 - 17:20 #7
Det var jeg godt klar over.*S*
Avatar billede dummernik Nybegynder
01. maj 2003 - 17:35 #8
Til Morten
ved du hvad det Dos program hedder?
Til Chucky
Jeg har prøvet både at Repair og geninstallere, men så længe der er fejl på min anden harddisk kan det ikke lade sig gøre, forskellige testprogrammer siger at der ikke er fejl på den harddisk
Poul