Avatar billede wannafly Nybegynder
01. maj 2003 - 12:04 Der er 9 kommentarer

straf

Er der nogen der ved hvad straffen er for at køre 105 hvor der er 60km begrænsning og man ikke har er kørekort de kan stjæle
Avatar billede rullemarie Praktikant
01. maj 2003 - 12:10 #1
Hej der,

Jeg tror at det bliver en dyr fornøjelse, og måske frihedsberøvelse når der er ikke et et kørekort at inddrage. Men prøv at se på www.politi.dk eller www.fdm.dk eller www.razzia.dk, det kan være at  du kan finde nogle oplysninger der.

/Rullemarie
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
01. maj 2003 - 12:12 #2
hehhe det er min ven som har kørekort han er på vej ud med en ven da han ikke har og så vil han bare betale den bøde som (han tror) han får..... det bliver da hyggeligt hvis vennen ryger ind at sidde ;(
Avatar billede rullemarie Praktikant
01. maj 2003 - 12:13 #3
Hej igen,

Her er et link til politiets bødekatalog, som kun er en vejledning til udstedelse af bøder, se om du kan finde det der.

http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf

/Rullemarie
Avatar billede rullemarie Praktikant
01. maj 2003 - 12:16 #4
Hej

Hvis vedkommende havde haft kørekort, ville det blive inddraget og der ville være en bøde på kr. 2000.

/Rullemarie
Avatar billede rullemarie Praktikant
01. maj 2003 - 12:19 #5
Hej

Jeg har også en lille sandfærdig historie:

Jeg kender en som kørte 125 km/t, hvor der var fartgrænse på 70 km/t. Det gav en bøde på kr. 2500, samt betinget frakendelse af kørekortet i 3 år, samt en ny teoriprøve og køreprøve. Så det blev en ganske dyr køretur.

/Rullemarie
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
01. maj 2003 - 12:21 #6
jeg ka skuttefinde noget i det dersens bødekatalog
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. maj 2003 - 12:28 #7
Hastighedsbøden vil være på kr. 2.500,-

DR Teksttv side 543

Hvad taksten for at køre uden kørekort ved jeg ikke.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. maj 2003 - 12:43 #8
http://www.politi.dk/Atk/18frakendelse.asp

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200107312226_9329_3b67147289f3c.html&art_id=200302241210407379&type=q

Hvis en person kører i bil, uden kørekort får han første gang en bøde på 5000, hvis kørekortet er blevet frakendt. se ovenstående link.

Kørekortet frakendes ved hastigheder der overskrider 70% af det tilladte, og ved hovedregning må personen så kun køre 96 kmt.

Selvom personen ikke har kørekort kan det frakendes, altså hvis din ven ikke er gammel nok kan det udsætte hans mulighed for at få kørekort indtil han bliver 21 i stedet... Samt en bøde...
Avatar billede chr_s Nybegynder
01. maj 2003 - 14:24 #9