Avatar billede htmlkrede Nybegynder
01. maj 2003 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdele TIFF til enkelte JPEGs

Hej eksperter.

Jeg har en ret stor TIFF fil, som jeg har overført fra et digital kamera.

Hvordan kan jeg opdele den, så hvert enkelt billede bliver konverteret til en JPEG?

Når jeg prøver at åbne den i PS (6.x) får jeg følgende: "Could not open bla/bla because the TIFF file uses an unsupported color space"

//htmlkrede
Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 22:41 #1
du skal have installeret en twainsoftware, der er til lige netop DIT digitalkamera, så kan du importere dem i PS...........
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. maj 2003 - 18:20 #2
En tif er jo en enkelt billedfil, så endten ligger billederne i lag, eller også sidder du rent faktisk kun med et billede. Jeg tror dog mest på sidstnævnte da jeg aldrig er stødt på en kamera der gemmer ved hjælp af layered tif.

Derudover er det helt korrekt at du skal bruge den medfølgende software. Kan denne software ikke læse filen, kunne noget tyde på at filen er korrupt, altså fejlbehæftet.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. juni 2003 - 17:45 #3
Spørgsmål lukket uden løsning på problemet...