Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
01. maj 2003 - 10:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

KÆMPE fil - 1 Gb !

En af mine kammerater har lavet et billede i Illustrator 10 , og nu hvor han skal til at brænde skidtet, fylder det 1 GB !

Hvordan kan det være det fylder så meget ?

Og

Hvad kan man gøre ved det ?

DGP
Avatar billede peet-49 Novice
01. maj 2003 - 10:16 #1
Det er nok ikke converteret til JGP format.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
01. maj 2003 - 10:30 #2
En Illustrator-fil burde jo ikke fylde 1Gb lige meget hvad...

Han har konverteret til SVG nu, og nu fylder den 800 Kb...

Men hvad er det bedste at konvertere en Illustrator-fil til hvis den skal bevare den fulde kvaliteten ?

DGP
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. maj 2003 - 11:07 #3
Illustrators eget format, *.ai, dvs. ikke konvertere det.
Avatar billede staz Nybegynder
01. maj 2003 - 13:11 #4
Hvad skal det bruges til?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
02. maj 2003 - 00:19 #5
hvis ikke der er brugt smarte illustrator effekter, men blot ren vektorgrafik, så kan det jo være lige meget hvilket format du eksportere/konvertere til - .eps er et godt gængs format, så prøv evt. med det.

Hvis det kan løse problemet er det jo fedt nok i sig selv, men det lyder stadig underligt at du har lavet en illustratorfil der fylder 1 gb - der er jo helt VILDT...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. maj 2003 - 20:49 #6
???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2003 - 20:51 #7
1gb - det lyder sq vildt...
nå men han kan vel bruge www.winzip.com
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. maj 2003 - 21:02 #8
Der er jo ikke der problemet ligger, mere at en illustrator fil ingen grund har til at fylde 1gb. faktisk kan jeg ikke i min vildeste fantasi se hvorledes det skal kunne fylde så meget. Jeg mener, ren mattematik !
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. maj 2003 - 21:04 #9
OK! - lad os nu få det her løst.

Har han smidt billeder ind i illustrator, altså bitmapgrafik...?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. maj 2003 - 21:38 #10
hvis ikke du synes at vi skal køse problemet af endten den ene eller den anden grund, kan du så ikke lukke spm. ?
Avatar billede scoobs Nybegynder
13. maj 2003 - 19:05 #11
Der er godt med bitmap i en fil af den størrelse. Selv sidder jeg og designer højopløselige stilladsreklamer, og har da so far rekorden på 540 MB. Og her snakker vi altså virkeligt seriøst tungt! Hvad dælen er det i sidder og roder med drenge, jeg mener 1 Gb...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. maj 2003 - 19:35 #12
??? - tjaaa, det var også der jeg ville hen, men måske man slet ikke ønsker problemet løst alligevel ???