Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 13:25 Der er 10 kommentarer

Nummervisning via Cisco 700 series - kan man det

Kan man få nummervisning til at fungere på en Cisco 765/775 fra ISDN til Analog (Det fungerer fint på 803).
Avatar billede dhejne Nybegynder
30. april 2003 - 13:31 #1
Hej

Ja jeg har haft det kørende med både 760 og 775, dog havde jeg en ekstern nummerviser på.
Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 13:33 #2
Hvor sad din nummer viser på ISDN eller analog - hvis det er på den analoge (men sådan en har en 760'er jo ikke) vil jeg meget gerne høre om sw version og konfig

MVH Lasse
Avatar billede dhejne Nybegynder
30. april 2003 - 13:39 #3
Jeg har haft den både på analog og på ISDN. Conf og software kan jeg ikke huske da det er et par år siden jeg skiftede dem ud. På 760 serien kørte jeg kun ISDN. Men jeg kan huske der var noget om dengang at det ikke var alle nummervisere der duede på dem. Men jeg vil tro at i dag burde alle understøtte isdn. Og så kræver det jo ikke mindst at ens tlf. abn. understøtter vis nummer, men det går ejg ud fra er i orden.
Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 13:46 #4
Jeg bruger idag en Cisco 803 med en Beocom 6000 telefon (analog) og det fungerer - men jeg vil gerne skifte til en 765 - men her fungerer det altså ikke på B&O'en

Hvilken nummerviser er det du har benyttet til analog?

MVH Lasse
Avatar billede dhejne Nybegynder
30. april 2003 - 13:58 #5
Det var en tele dk havde på det tidspunkt, men kan ikke huske hvad den hed desværre. Men en let løsning jo jo lige at købe en ny og bruge sin fortrydelses ret, hvis du altså har den nye router. Ellers kan du købe en hos os ;-)
Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 14:08 #6
Nej det hjælper ikke - jeg skulle jo gerne have det til at virke på B&O'en ellers er det ligegyldigt. Men hvis du ikke kan huske eller har en konfig der viser havd man skal gøre hjælper det ikke meget :-|

MVH Lasse
Avatar billede dhejne Nybegynder
30. april 2003 - 14:17 #7
Jeg er ret sikker på det ikke har noget med konfigurationen at gøre. Men hvorfor skifte, efter min mening er 800 serien klart bedre. I de scripts vi lavede dengang var der ikke taget højde for noget specielt mht. nummerviser. Men jeg er ret sikker på vi kørte med en amerikansk flash på dem. Og om der kan ligge noget der tør jeg ikke sige. Men mon ikke der ligger en ude på nettet som er til at få fat i og forsøge sig med. Ellers vil jeg gerne prøve at grave lidt i det ved lejlighed.
Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 15:12 #8
Du er nødtil at benytte en NET3 flash så den må have være europærisk - Jeg har flere 7xx og kan sælge 803'eren og bruger ikke længere IOS delen til noget - derfor!!!
Hvis du kan finde dok. på hvilke analoge nummerviser/telefoner der vil fungere med 7x5 for du point'ene - OK

MVH Lasse
Avatar billede dhejne Nybegynder
30. april 2003 - 15:16 #9
Oki doki, jeg er nu ret ligeglad med point, så behold du bare dem. Jeg skal prøve at grave i vores gamle konfigurationer og vi stadig har dem. Så vender jeg lige tilbage, det bliver dog ikke i denne uge da jeg tager en lang weekend, men du kan smide din mail adr så sender jeg svar asap.
Avatar billede lchristmann Nybegynder
30. april 2003 - 23:35 #10
lasse@christmann.dk