Avatar billede pfr2697 Nybegynder
30. april 2003 - 08:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VIDEOKLIP PÅ NETTET

Jeg skal lave en hjemmeside, hvor man kan downloade eller afspille filmklip. Hvilket format skal filmen være AVI eller MPEG, jeg bruger PINNACLE STUDIO 8, til at lave filmen i. Hvordan linker jeg i frontpage eller html, så filmen bliver vist.

På forhånd tak..
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. april 2003 - 08:59 #1
Jeg ville vælge enten Quicktime eller Windows Media format, alt efter hvad din målgruppe er. AVI er under alle omstændigheder bandlyst, fylder alt alt for meget.

Skal folk hente filen, elelr skal den streames ud?
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2003 - 10:22 #2
>>jensendk
Avi er da ikke banlyst!! Det kommer helt an på hvilket codec der er brugt!! Avi er helt fint hvis filmen f.eks. er encodet med DivX eller XviD!! :)

//hermandsen
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. april 2003 - 10:43 #3
hermandsen> Til afspilning af videoklip fra web er avi, incl divx banlyst.. Ikke til kopiering af film nej, men  til dette specifikke formål vil jeg banne enhver, der bruger avi.

Streaming ør foregå i et velanerkendt format til den slags, quicktime, realmedia eller windows media formatterne
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2003 - 12:08 #4
>>jensendk
Måske hvis filmen skal streames, ja... Så ville jeg heller aldrig bruge avi/mpg, men nu stod der rent faktisk i spørgsmålet "downloade eller afspille filmklip"... Altså kan brugeren også vælge at downlooade klippet, og så er avi aldeles udemærket... ;)
Avatar billede bentn Nybegynder
30. april 2003 - 12:58 #5
Quicktime fylder nu også godt...men til gengæld kan Quicktime afspilles på
en Mac. - Syntes du skal lade bruger kunne vælge hvilket format samt et codec og plugin link ect.
Avatar billede pfr2697 Nybegynder
30. april 2003 - 16:00 #6
Jeg har ikke så meget forstand på det, jeg bruger som sagt Studio 8. Hvis jeg har en MPEG film, hvordan linker jeg til den
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. april 2003 - 18:59 #7
<a href="film.mpg">Min film!</a> ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 19:03 #8
Jeg ville nok benytte: http://office.microsoft.com/downloads/2002/producer.aspx der er et godt redskab til at publicerer video på nettet med.
Avatar billede henninga Novice
03. maj 2003 - 21:39 #9
Prøv at kigge her www.ABmedia.dk/video/videotest/film.htm
Der er forskellige programmer afprøvet med den samme film (QT - RP - WMP).
HenningA
Avatar billede runej Nybegynder
06. maj 2003 - 12:03 #10
Sådan skal du gøre.
For det første har jensendk delvis ret. MPEG fylder for meget. Hvis du skal lave film til WMP så brug det link som schulze anbefaler til producer,
der er et godt komprimeringsprogram. Hvis du vælger at bruge .Mov formatet som er QT's format skal du Købe QT pro hos apple.
Hvis du Vælger at bruge Windows producer, og du vil sikre  dig at applebrugere også kan se det, må du ikke bruge deres nyeste format (9).
Hvordan implementerer jeg så filmen? Du kan helt gratis hente HTMLfiler på http://www.Streamdev.com.
Det er et site som jeg er medforfatter på.
RuneJ
Avatar billede pfr2697 Nybegynder
06. maj 2003 - 17:19 #11
RUNEJ

Nu er jeg blevet meget klogere, jeg har købt bogen, så nu skulle det hele være i orden, hvordan giver jeg dig de 30 point. Når jeg nu skal have videosekvensen over i min computer bruger jeg Pinnacle Studio 8, der er forskellige muligheder, bla. MPEG, DV, hvilken type skal jeg bruge.
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. maj 2003 - 22:23 #12
>>pfr2697
http://ebruger.dk/faq.asp#kan_ikke_give_point :)

Eller med andre ord... RuneJ lægger et svar og så accepterer du det!! ;)
Avatar billede runej Nybegynder
07. maj 2003 - 10:30 #13
Nu kender jeg ikke Pinnacle Studio 8, men du skal altid tage så god kvalitet ind i computeren som muligt. Dvs i dette tilfælde DV. Hvis du vælger at bruge et eksternt komprimeringsprogram, som producer, skal du have din film ud fra Pinnacle Studio 8, i så høj kvalitet som muligt. Husk at jo dårligere kvalitet dit materiale er, jo grimmere bliver din komprimering. Så hvis du bruger producer som komprimerings værktøj, skal du f.eks smide din film ud som avi i dv kvalitet fra Pinnacle Studio 8.
RuneJ
Avatar billede pfr2697 Nybegynder
29. juni 2003 - 10:23 #14
asvjafj