Avatar billede nfogh Nybegynder
30. april 2003 - 00:06 Der er 5 kommentarer

Fejl i windows

Jeg har lige installeret Windows, men den giver mig bare en helt blå skærm med en masse uforståeligt tekst og masser af tal. Er der andre der har det problem?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. april 2003 - 00:11 #1
Der er mange muligheder.
Men et godt udgangspunkt, er at pille alt unødvendigt ud af maskinen, dvs. Start den op med kun én ramblok, og grafikkort.
Lydkort, LAN mv. kan du sætte i bagefter og se hvornår det går galt.
Det kan være alt fra ramfejl, til IRQ konflikt.
Avatar billede justme Nybegynder
30. april 2003 - 00:25 #2
Hvilken maskine (evt. opbygning) og hvilken OS kører du?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 00:28 #3
Jeg har prøvet det samme engang, og det viste sig at være defekte ram. Det kunne jeg ikke forstå for de kørte perfekt i Win98. XP er utrolig følsom overfor bare den mindste lille ramfejl. Jeg måtte ud i bios og sløve maskinen så den tog over 1/2 døgn at installere, men det virkede. Da jeg så på et tidspunkt skulle geninsstllere, lånte jeg nogle nye ram kunne den installere korrekt på normal tid.
Nu går jeg ud fra at det er XP du er ved at installere er det ikke korrekt. Det lyder som sådan.
Avatar billede kr-data Nybegynder
30. april 2003 - 08:10 #4
Jeg vil tro det er en hardware konflikt, har du chekket at XP understøtter din hardware?
Avatar billede arnelars Nybegynder
30. april 2003 - 09:16 #5
endnu en af slagsen.
aus p4s8x bundkort med maxtor 80 gb 512 pc2700 ram og så videre.
allerede under installeringen begyndte den med blå skærm med tekst noget lign. det her
IRQL_NO_MORE_NO_LESS
jeg skiftede ram for det måtte ifølge eksperterne herinde være det der var problemet. nej det var det ikke nåh så måtte det være harddisken -næh det var det heller ikke og jeg kan love dig jeg rodede i et par måneder og var lige ved at smide bundkortet af helvede til og betragte det som et fejlkøb. i dette bundkort er der 5.1 lyd som er formidabel hvis du har 6 højtalere og en simpel opdatering på asus hjemmeside af lyddriveren var det der løste hele problematikken. det behøver ikke være det der er dit problem men start på producentens hjemmeside og opdater alle dine drivere.
håber du kan bruge det til noget.
m.v.h  :-)##:-)