Avatar billede playcs Nybegynder
29. april 2003 - 17:27 Der er 6 kommentarer

Webcam m. audio

Hej,

Tjah.. Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at skrive, men jeg mangler et program til at streame mine live-billeder fra mit webcam ud på nettet. Jeg har prøvet Windows Media Encoder, men syntes ikke det var fedt... Nogle kunne kun se billede og høre lyd.... Og andre kunne slet ikke connecte.

I pakken i der kom med mit webcam, var der software, så jeg kunne streame over RealPlayer... Men det sux fordi så skal alle mine seere downloade RealPlayer :/

Findes der andre programmer der kan streame ud på nettet __MED LYD!!!!!!!!!!__...?

På forhånd tak!
Avatar billede tumben Novice
29. april 2003 - 22:25 #1
jo media encoder som du skriver..det virker perfekt...tror du ikke snarere det er de "nogen" der ikke kunne finde ud af det...(og så skal du selvfølgelig have lavet din stream rigtigt...) men ok...der kan jo være specielle forhold for din forbindelse...
Avatar billede playcs Nybegynder
30. april 2003 - 10:01 #2
Hej Tumben,

Ja ok.. Men så skal jeg vel lære at lave den rigtige konfiguration. Har du lyst til at hjælpe mig så kan du kontakte mig på:

Email: CrashPoint@PlayCS.DK
MSN: CrashPoint@PlayCS.DK
mIRC: #CrashPoint @ Qnet
Avatar billede tumben Novice
30. april 2003 - 22:52 #3
jeg er på ingen måde expert...men det er ikke umuligt...du skal bare prøve dig lidt frem...jeg har bare valgt :
Windows media server
VHS quality video
FM quality audio
368 Kbs 320 x 240
Pull from the server på port 8080

det virker også med ander indstillinger på kvaliteten
Avatar billede mixeren Nybegynder
06. maj 2003 - 00:32 #4
http://www.ivista.com kan, men den ligger ikke ligefrem i den billige ende mere.. :-/ ellers et ret godt program, har (og bruger) den gamle version 3. dog uden lyd.

https://wwws.inetcam.com/secured/v03_order_form_a.asp med live streaming video og lyd omkring 50$
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
17. maj 2003 - 19:49 #5
ja ser du jeg har også selv prøvet mig lidt frem med det, og jeg fandt et program som hedder webcam32 du kan hente det her www.dax.lir.dk/DW/Webcam32.zip
jeg har fået videoen til at virke, men lyden kan jeg ikke selv finde ud af.. men det understøtter lyd, så det er bare et spørsmål om at bruge tid på det..
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
03. december 2003 - 21:07 #6
Ellers så prøv med den nye Windows Media Encoder.. den bruger jeg nu og den virker altså fint nok på min side..