Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 14:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan man emulere LAN?

Jeg kan kun spille aoe2 over LAN (viser min WAN ip, hvis jeg prøver tcp/ip over internet), så hvis jeg kan narre min computer til at tro, at den er i LAN med ham, som jeg skal spille med, vil problemet være løst.
Kan man emulere LAN?
Hvordan gør man?
Jeg mener VPN=Virtual Private Network, hvor man simulerer et kommende netværk, så man kan forudse eventuelle flaskehalse.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2003 - 15:02 #1
Hvad er det lige præcist du vil? Jeg mener du vil jo ikke emulere lan, du vil spille :-)

Men prøv lige at forklare dit problem - din tekst giver absolut ingen mening, og er dårligt formuleret.
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 15:08 #2
OK :(
Jeg kan ikke spille et spil over internettet, fordi det ikke undestøtter det.

Min computer skal tro, at den er i LAN med en anden computer.
Forestiller mig et program, hvor den ene hoster og den anden joiner (og eventuelt flere), hvorefter de tror, at de er i LAN med hinanden - det hele foregår selvfølgelig over internettet.

Det skal være gennem et (A]DSL modem - ikke dialup.
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 15:10 #3
Ja, jeg vil emulere LAN, fordi jeg vil spille :D
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 15:19 #4
du kan vel indtaste en IP direkte? Find ud af hvilken IP din ven har (brug evt. www.myip.com) og tilslut til denne så skulle det virke. En gang TCP altid TCP. Bemærk at en firewall eller natrouter kan have lukket for porte der bruges af spillet.
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 15:22 #5
Er det så simpelt? Jeg skal ikke en gang køre en VPN-server? Lyder for nemt til at være sandt - men svarer du igen og lykkes det, accepterer jeg da svaret, troede det var sværere - skulle ikke have givet 60point.
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 15:28 #6
lad mig sige det sådan: Muligheden for at det virker som skrevet er noget højere end hvis du fedter dig ud i noget vpn :)
Rettelse til at finde IP adresse:
www.myip.dk og IKKE .com
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 15:39 #7
Nå nu forstår jeg dig; du tror jeg bare kan kan connecte direkte som, man normalt gør.
Mit problem er, at det ikke er muligt - desuden kan det være smart i spil, som tjekker key...
Forklaringen med spiller havde nu bare til formål at forklare, hvad jeg bla. skulle bruge det til.
Computerne SKAL tro, at de er i LAN med hinanden.
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 15:48 #8
normalt vil spil have mulighed for at connecte via tcp/ip både over LAN og/eller via internet. Hvis ikke du har den mulighed er det dog et mystisk spil.
Nå, men hvis ikke du kan få det til at virke kan du da prøve VPN, men det kræver jo en VPN-server som f. eks. er på W2K server, men ikke på en W2K pro eller XP. Muligheden er at anvende en anden VPN server der kan anvendes på arbejdsstationer men de koster en del basører :(
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 15:49 #9
jeg ser lige nu, at det er AOE2 - den kan sagtens gøre det over internet. Som skrevet - brug jeres WAN-ip'er og så virker det
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 15:50 #10
Du kender ingen gratis VPN servere? Vil VPN serveren selv komme med i LAN eller kun de computere, som tilslutter sig serveren?
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 16:00 #11
nej kender ikke nogen gratis vpn, men dit problem skulle vel som sådan også være løst uden.
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 16:02 #12
Nej det virker ikke, det har virket, men efter jeg har skiftet computer, netkort og forbindelse virker det ikke mere. Tro nu på mig, jeg har prøvet alt - selv ikke en formatering og reinstall hjalp!
Desuden er det ikke kun til AOE2, jeg skal bruge det.
Avatar billede janius Nybegynder
29. april 2003 - 16:05 #13
jamen så slutter jeg da bare her, men formuler dig lidt mere klart næste gang så man ikke lægger sig fast på at det kun er for at spille, men der også er andet med. Når det har virket burde det gøre det igen, men hvis en af jer har installeret firewall (f. eks. Zonealarm eller XP's egen) eller der er blevet sat en router op vil det jo sikkert være der problemet ligger begravet.
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 16:07 #14
Jeg har ingen firewall hverken soft- eller hardware. Det virker heller ikke på min fars gamle win98 PC, hvis jeg tilslutter modemet direkte.
"Kan man emulere LAN?
Hvordan gør man?" <- er det ikke klart nok?
Avatar billede kristian98 Nybegynder
29. april 2003 - 16:24 #15
Jeg tror, at jeg har fundet ud af det.
Nu mangler jeg bare en gratis win32 VPN server, hvis jeg ikke skal til at sætte min fars computer til at køre linux.
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. april 2003 - 07:20 #16
kristian98> Jeg nægter simpelthen at tro på, at spillet ikke kan køre over Internettet. Der er ingen teknisk forskel på, at køre på et lan eller over Internettet, bortset fra at IP pakkerne routes gennem flere led, og derved bliver svartiderne lidt længere.

Jeg spiller ikke selv, så jeg skal ikke sige, hvad der kan være problemet i dit tilfælde.

Eneste jeg kan komme i tanke om, er at hvis maskinerne skal kunne finde hinanden vha. et broadcast, så vil det naturligvis kune virke på et LAN, men den tror jeg altså ikke på.

Nu har du ikke skrevet hvilket OS du kører, men her er et link til hvordan man sætter det VPN op i XP: http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

Mht. til at snyde spillet så det ikke kan kontrolere nøgler over Internettet, skal du lige have forstået 100% hvordan et TCP/IP netværk fungerer, samt kunne lukke af for forbinelser ud (enten på lokalnetværket hvor klienten sidder eller fjernnetværket hvor VPN serveren står).
Avatar billede kristian98 Nybegynder
30. april 2003 - 19:21 #17
Mange tak, har oprettet en fungerende vpn forbindelse.
Jeg finder det også underligt, at aoe2 ikke virker over internet længere, men det var som sagt ikke den eneste grund til, at jeg spurgte.