Avatar billede karl_heinz Nybegynder
29. april 2003 - 10:32 Der er 9 kommentarer

Lyd problemer

Jeg har haft et problem med min lyd lige siden jeg har fået et ADSL USB modem. Modemet er et Diva USB ADSL modem fra Eicon (har fået det af Tiscali)
Jeg har et AC97 onboard lydkort, som laver en meget høj pivetone ligeså snart man logger på nettet.
Jeg har derefter slået AC97'et fra, og sat et gammelt Diamond Sonic Impact-kort i, men det laver nogle knitrelyde, når man er på nettet.
Det virker som det er nogle forstyrelser på Bus'en der medfører disse lydforvrængninger.

Mit bundkort er et Biostar bundkort med et via kt133 chipset.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2003 - 10:39 #1
Hmmm... kt133 chipsettet har i flg. mine erfaringer (og dem skal man jo passe på med at bruge som fagligt grundlag) nogle problemer med USB. Har du husket at intallere nyeste VIA 4-in-1 drivere? Husk hvis du ikke har både VIA north- og southbridge, skal du hente driverne fra Biostar i stedet.

Nyeste BIOS kunne måske også hjælpe, men jeg tvivler.

Ellers ville jeg prøve at få et ethernet modem og så smække et netkort i maskinen i stedet.

JP
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. april 2003 - 10:40 #2
under egenskaber for modemet burde du kunne slå lyden fra, prøv det.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2003 - 10:46 #3
retaxes> Det er et ADSL modem... det giver svjv ikke en lyd fra sig... og slet ikke med de symptomer karl heinz beskriver...
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
29. april 2003 - 11:19 #4
Nej. Lyden kommer ikke fra selve modemet.
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
29. april 2003 - 11:21 #5
Jeg har de nyeste 4-in-1 driverer. Og jeg har også lavet en BIOS update. Ingen af delene hjalp.
Avatar billede scb Praktikant
29. april 2003 - 13:21 #6
Et skud:
Knitren og konstant hyletone (selvsving) kunne tyde på en form for stelsløjfe, dit UDB modem bliver sikkert spændingsforsynet fra USB porten og derfor kan der opstå en stelsløjfe hvis der f.eks er afledning på telefonlinien.
Prøv hvis du ikke har jordforbindelse på din PC at tilkoble en, hvis du har jordforbindelse så prøv at tage den fra.
-SCB
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
29. april 2003 - 20:52 #7
OK.. det vil jeg prøve
Avatar billede dwark Nybegynder
04. maj 2003 - 10:21 #8
hej
hvis det adsl modem er et diva modem
så er det ikke lydkortet det er galt med, men derimod adsl modemet det piver det
er et velkendt problem
du kan få det byttet til et andet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 10:17 #9
hvad har du fundet ud af?