Avatar billede dooleys Nybegynder
28. april 2003 - 17:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

let - Kapinet kølere - 100 point

Hej.
Jeg har kigget rundt på edbpriser for at se hvilke kabinet kølere folk foretrækker..
men, blir ikke en skid klogere..
nogen der har købt en og kan sige den er bare go?
har nemlig tænkt mig at sætte to HD'er i og da jeg i forvejen har på fornemelsen computeren er lige lovlig varm, ville det være smart med en køler :)
indenfor hvilke temperaturer skal man egentlig ligge :) ?

men hvis i lige ville komme med nogle forslag til en GOD kabinet køler ville jeg blive glad :) evt. lige skriv lidt om den og hvor jeg evt kan finde den..
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2003 - 17:29 #1
Jeg ville kikke på ThermanTake eller MIST det er nogle af de bedste IMHO
Avatar billede peet-49 Novice
28. april 2003 - 17:35 #2
Pabst laver nogle gode lownoice. Temp på bundkort ligger på 30-35 grader-CPU 50-60 grader.
Avatar billede curious Nybegynder
28. april 2003 - 17:36 #3
www.studiedata.dk kan du købe Papst kølere, papst kølere er virkeligt lownoise og har samtidig en god luftgennemstrøm, hvis du vil have en okay temp, så lig på ca 35 grader :)
Avatar billede superanden Nybegynder
28. april 2003 - 17:36 #4
bufferxone det er jo ikke kabinetkølere ...

hvis jeg skulle nævne nogle kabinet kølere skulle det være papst low noice og papst ultralownoice fra www.studiedata.dk (henholdsvis 11 og 19db)

jeg har begge blæsere de flytter meget luft uden at larme.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. april 2003 - 17:37 #5
Jeg har nogle i gennemsigtigt acryl liggende, hvis det har nogen interesse ;o) 70kr/stk + 25kr i porto.

Støjniveau og ydelse er omtrent på niveau med Papst 80mm på 19dB og de er af mærket "Power Coloer"...
Avatar billede superanden Nybegynder
28. april 2003 - 17:37 #6
det var så også et svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2003 - 17:39 #8
Thermaltake laver, mig bekendt, også kabinetkølere og kabinetter, de er ikke billige
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. april 2003 - 17:45 #9
Har selv 4 papst-blæsere i kabinettet og hader støj - men er ganske godt tilfreds med dem!
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. april 2003 - 17:50 #10
hmm Tror sådan set lige jeg har bestemt mig for denne http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1
men.. burde jeg har et sted og sætte strøm til den ?
har sådan et stik der er 4 "udgange" på..
så har jeg en anden der står p6 på.. (den er hel flad) hehe er noob til hardware :P
Avatar billede fangel Nybegynder
28. april 2003 - 18:05 #11
normalt kommer kabinetblæsere med en strømtyv... ;) som du sætter ind mellem strømledning og HDD... ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. april 2003 - 18:37 #12
Køb to blæsere af mig og så får du en strømtyv med i købet *G* Jeg har en liggende, hvor man kan tilslutte op til fire blæsere ;o)
Avatar billede superanden Nybegynder
28. april 2003 - 22:24 #13
på de to anbefalede blæsere er der et 3pins strømstik som du formentlig har på bundkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
28. april 2003 - 22:29 #14
dooleys>Hvorfor afviser du mit svar, og accepterer superanden, der havde samme svar, men mit var dog først.
Avatar billede dooleys Nybegynder
04. maj 2003 - 17:10 #15
fordi han gav en bedre vejledning