Avatar billede sunec Nybegynder
22. november 2000 - 09:19 Der er 9 kommentarer

filer (exe)

Jeg modtager dagligt filer på min mail som er
exe. filer, hvordan åbner man disse, hvilke programmer kræver dette? jeg kan kun åbne jpeg.....
Avatar billede ejensen Nybegynder
22. november 2000 - 09:25 #1
*.exe filer er PC programmer.
Hvis du skal have dem åbnet kræver det enten en PC, eller at du installerer en PCemulator på din Macintosh.
Ved ikke om der findes nogle share/freeware emulatorer :-(

/ejensen
Avatar billede Jman Praktikant
22. november 2000 - 10:08 #2
.exe-filer er eksekverbare filer til PC - Mac\'en kører et helt andet styresystem og kan ikke benytte exe-filer.
smid dem ud!!! - .exe er i øvrigt også den største sandsynlighed for at importere virus...
Er det mon det værd for at få nogle billige grin...
Avatar billede egonspock Seniormester
22. november 2000 - 22:48 #3
Nogle gange kan man være heldig at det er komprimerede filer, der kan unstuffes med Stuffit Expander. Ellers er jeg enig. Der er alt for meget l... af den slags.
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 10:42 #4
Ja du skal havde fat i en PC emulator for at køre dem. Der kan man bruge virtual PC men det koster penge.
Ellers må du jo bruge en diskette til at overføre dem, til en PC. Men pas på det kan som sagt være virus. åben dem kun hvis du er sikker på hvem der sender dem.
Avatar billede future Nybegynder
09. januar 2001 - 20:39 #5
Svaret er Connectix Vitual PC 3.0 med windows. for info kig på www.connectix.com

det koster ca 2 kilo :)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. januar 2001 - 00:36 #6
hehe, future, dit navn er næppe velvalgt, det burde måske være \'Past\' i stedet. Det hedder da Virtual PC 4.0! (og den er efter sigende meget hurtigere, se evt. www.macwindows.com)

Jeg synes stadigvæk at du skal være glad for at undgå den slags crap, Sunec, jeg har endnu ikke set noget interessant komme i min e-mail af den slags!
Avatar billede Jman Praktikant
11. maj 2001 - 02:18 #7
sunec: synes du ikke det er på tide at lukke sp.?
Giv kredit til rette folk hvis det har hjulpet!
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 18:24 #8
Virtual PC skulle kunne gøre det men - der er stadig problemmer med afvikling af pc programmer - gør du hellere som andre - køb en mindre pc og kør den som sekundær maskine i et netværk med (dave) - --- hvem gider bruge 2 K på et simulator program nej tak - ellers hvis du er hel vild og selv gider rode i et sådant program så prøv en ftp side, search warez, virtual pc - så finder du den nok
Avatar billede Jman Praktikant
10. december 2001 - 01:38 #9
synes du ikke det er på tide at lukke sp.?