Avatar billede netsrac Praktikant
28. april 2003 - 11:31 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Overvågning af trafik

Findes der programmer / scripts som kan danne statistikker over datamængderne på forskellige porte på en server ?

Det skal blot være en oversigt over porte samt hvor meget trafik der har været på porten indenfor en bestemt periode.

Har f.eks. kigget på ntop, men den går ikke helt i detaljer med portene eller det vil sige jeg kan ikke finde det ihvertfald.

Nogen der kender til noget?
Avatar billede skov_p Praktikant
29. april 2003 - 16:43 #1
http://www.ethereal.com/
Dette program logger alt trafik på dit LAN
Avatar billede Kasper Nybegynder
29. april 2003 - 18:40 #2
Multi Router Traffic Grapher er exceptionel simpel, overskuelig og samtidig meget detaljeret.
Det logger alt trafik i dit netværksmiljø.
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/
Avatar billede netsrac Praktikant
29. april 2003 - 19:51 #3
skov_p >> Har kigget lidt på det program du referer til, kan du forklare mig hvordan jeg får en oversigt over de porte der har været trafik på, samt hvor meget trafik der har været ?

daltonjoe >> Har ikke kigget på dit da jeg ikke lige kunne finde en windows binær version, inden jeg begiver mig ud i at få compilet koden vil jeg da gerne høre om du ved om programmet kan lave ovenfor beskrevne statistik ?
Avatar billede eaglex Nybegynder
05. maj 2003 - 23:43 #4
Med MRTG kan du lave statistik på alt, lie fra trafikken gennem din firewall til processorbelastningen på din server, der er groft sagt ingen grænser, det kommer an på hvor meget man ønsker.

Det er muligt at lave et CMS site f.eks. med udlæsning af det hele, så du har et interface der er til at gå til.

Have Fun :)

//EagleX