Avatar billede cyberstar Nybegynder
21. august 1999 - 15:01 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

NETBUS

Hej.
Jeg har mødt en dreng i ICQ, som gerne ville vide hvordan det er at blive "hacket".
Vi aftalte at jeg skulle prøve at "hacke" mig ind på hans computer, ved hjælp af NETBUS.
Problemet er at jeg ikke kan kople mig ind på hans computer.

Hvad gør jeg forkert? og Hvordan gør jeg det RIGTIGT???

Hilsen Steffen.
Avatar billede t-man Nybegynder
21. august 1999 - 15:22 #1
har han netbus kørende eller har hans anti-virus "taget" den??
Og netbus er FOR kendt til at bruge den til at hacke... brug subseven eller andre trojaner der ikke er så kendt!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 15:36 #2
Kan i ikke tage at få jer et liv? For det første er det virkelig dumt at sidde og "hacke" folk, da man ikke selv får noget ud af det, men de risikerer at deres system bliver skadet... Og jeg ved godt at der er mange der siger "jeg har ikke tænkt mig at ødelægge noget, men jeg skulle bare lige lege lidt med ham..."

den holder bare ikke, for er der først kommet en trojan ind på en andens computer, giver det adgang til at en masse andre "hackere" kan komme ind på den computer. Og nogle af dem der leger med "hacker"-programmer, er virkelig idioter, tro mig, jeg fik en gang slettet hele min windows mappe, fordi spaden i den anden ende ikke troede på at programmet kunne slette tingene...

Så mit råd er bare at lægge alle disse "hacker"-programmer på hylden og se at lave noget seriøst... al den tid i spilder på at genere andre kunne i bruge på at dygtiggøre jer til et eller andet på computeren, det kan være webdesign, programmering, grafik, musik eller noget andet, som der er fremtid og penge i...

det der med at sidde og bruge kræfterne på at genere hinanden, er sgu for langt ude...

og i øvrigt synes jeg at man skal holde emner som cracking, hacking, warez og mp3 uden for eksperten, da eksperten er et SERØIST forum, hvor man snakker om nogle af de seriøse ting som man i stedet burde bruge sin tid på...
Avatar billede cyberstar Nybegynder
21. august 1999 - 15:44 #3
Til T-MAN.
Han har det kørende, jeg kan bare ikke conecte.
Jeg forstår det ikke.

Til Cyberesben.
Jeg har skam ikke tænk mig at slette noget, bare sende beskeder, og andre UFARLIGE ting.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 15:50 #4
cyberstar det kan godt være, men når en eller anden idiot så finder ud af at din ven har netbus, så er det lidt surt for din vens filer, ikke?

hvorfor udsætte sig selv for en fare, hvis man kan lade være?
Avatar billede t-man Nybegynder
21. august 1999 - 16:14 #5
så sæt den da til en anden port... og sæt password på den!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 16:42 #6
der findes også programmer der kan knække de der ting... det er i det hele taget noget lort med alle de der programmer... hvis ens ven synes at man skal have en bestemt fil, kan han sende den, og hvis han ikke gider det, er det fordi han ikke vil have at du skal have den... og så skal man altså heller ikke stjæle den!
Avatar billede t-man Nybegynder
21. august 1999 - 17:18 #7
nå... men jeg tror at cyberstar gerne vil havde os til at holde til spørgsmålet... har du tject om der er password på eller om den køre på den rigtige port?
Avatar billede cyberstar Nybegynder
21. august 1999 - 18:49 #8
Ja, det har jeg.
Der er ikke password på, og porten er rigtigt instillet!
Avatar billede t-man Nybegynder
21. august 1999 - 19:13 #9
har han firewall, netbuster eller et ligende program?
Avatar billede cyberstar Nybegynder
21. august 1999 - 20:08 #10
Nej, Ikke så vidt jeg ved.

Hvad for nogle ANTIVIRUS programmer kan egentlig opsnappe NETBUS???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 20:16 #11
alle de nye
Avatar billede Slettet bruger
21. august 1999 - 23:59 #12
Hvorfro ikke bruge nogle programmer hvor man kommer legalt ind på den andens PC'er?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. august 1999 - 13:20 #13
cyberesben>>> Nu synes jeg lige at du skal slappe lidt af... Du har sgu da også haft Back Orifice inde på vores computer engang hvor du begyndte at hente MP3 filer, så du er sgu da ikke selv så pissehellig...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 13:26 #14
i11uzion>> jeg har ikke lagt BO ind på jeres computer, den lå der i forvejen, det var thomas der lagde den ind.

og det var før jeg fik slettet min windows af et eller andet nar hoved

og jeg spiller ikke hellig, jeg kommer bare med gode råd
Avatar billede t-man Nybegynder
22. august 1999 - 14:25 #15
Cyberresben>> Selv om du ikke har lagt BO ind på den computer er det stadigvæk ulovligt!! Så det er sq lige meget om det var dig!! og som jeg sagde før tror jeg at cyberstar vil blive meget glad for at vi holder os til spørgsmålet!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 14:32 #16
t-man>> i i11uzions situation, var det faktisk fordi jeg prøvede at få den fjernet igen, og desuden var det netbus det drejede sig om...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. august 1999 - 18:41 #17
cyberesben>>> Du prøvede sgu da ikke at fjerne den igen, du begyndte bare at downloade de Mp3´ere du havde lyst til fra vores puter, og du gad ikke stoppe, så jeg var nødt til at disconnecte, og så blev du pissesur over at jeg hoppede af så du ikke kunne downloade fra vores puter... spasser
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 18:46 #18
jaja god forklaring... løgner
Avatar billede i11uzion Nybegynder
22. august 1999 - 18:50 #19
Ej nu må du sgu styre dig esben...
Det er ingen grund til at spille så engle agtig, ford du har alligevel ikke noget godt ry som du skal beskytte...
Avatar billede t-man Nybegynder
22. august 1999 - 18:56 #20
ikke efter dette!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 18:57 #21
i lige måde fætter lort

bad pernille mig måske ikke om at hjælpe med at finde filen? og hvorfor sad du og blandede dig i hendes samtale med mig?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 19:02 #22
lige meget hvad, så er det længe siden jeg overhovedet har benyttet mig af nogle af de ting der, og jeg vil bare sige at jo, jeg syntes også det var sjovt en gang, men som jeg skrev ovenfor, har jeg erfaret at det IKKE er for sjov når man råder folk fra at "hacke"...
Avatar billede cyberstar Nybegynder
27. august 1999 - 18:05 #23
T-MAN>>>>
Ved du hvor man kan downloade SUBSEVEN gratis???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 21:22 #24
tror du selv at der er nogen der tager penge for sådan et lorte program?
Avatar billede t-man Nybegynder
27. august 1999 - 21:43 #25
"lorte program"?! den er sq god... (den nye version kan ikke "ses" af ret mange anti-virus programmer så den kan sq godt bruges...)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 21:46 #26
fortæl mig lige formålet med at sidde og lege med destruktive programmer...
Avatar billede t-man Nybegynder
27. august 1999 - 22:28 #27
tja... men kan jo bruge keylogger til at få hævn eller bare til at "lege" med (mig og mine venner tester da en gang imellem trojaner på hinnaden)!
Men jeg syntes hellere ikke det er sjovt at ødelægge... og hvad skulle det da gøre godt for?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 1999 - 22:33 #28
som du selv skriver "få hævn"
Avatar billede t-man Nybegynder
28. august 1999 - 17:19 #29
som jeg selv skriver:" bare til at "lege" med "!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 18:32 #30
ja men den leg kan blive lidt alvorlig når en spade finder hans IP og sletter hele hans HD
Avatar billede cyberstar Nybegynder
28. august 1999 - 18:56 #31
Hvor kan man downloade SUBSEVEN???
Avatar billede t-man Nybegynder
28. august 1999 - 20:40 #32
cyberstar>> jeg forsøger at finde ud af det

Cybersben>> Jeg køre med firewall så jeg kan holde øje med hvem der forsøger at komme ind... så kan jeg blocke dem hvis jeg ikke ville havde dem der inde... og så kan man også slette dem!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. august 1999 - 20:46 #33
lige meget hvad så der disse trojans, vira osv. noget lort der er lavet for at genere andre, hvilket man jo ikke får en skid ud af!
Avatar billede cyberstar Nybegynder
29. august 1999 - 21:23 #34
T-MAN>>
Hvad er dit ICQ nummer???
(Hvis du har et!)
Jeg vil gerne stille dig nogle spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 1999 - 00:31 #35
Hvor SUBSEVEN kan downloades? For en garved surfer med downloadning som speciale kan den med det rette søgeværktøj, kan den findes i løbet af 5 min eller mindre.
Avatar billede cyberstar Nybegynder
30. august 1999 - 15:01 #36
kharder>>>
Det hjælper mig ikke.
Jeg ved stadig ikke hvor SUBSEVEN kan downloades!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. august 1999 - 15:55 #37
har du hørt om en søgemaskine? du skulle nok bruge mere til på det grundlæggende i stedet for at lege hacker
Avatar billede Slettet bruger
31. august 1999 - 00:07 #38
Er det mig du hentyder til Cyberesben, så kan jeg fortælle dig, at jeg aldrig har forsøgt mig som hacker, og sådanne programmer vil ALDRIG blive installeret på nogle af mine maskiner. De unge skulle tage at lære og bruge Nettet fornuftigt i stedet for at lege hacker. det ender med brok til sidst.:o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
31. august 1999 - 00:18 #39
kharder, slap af, det var ikke til dig, men til cyberstar

jeg er enig i det du siger, disse programmer er noget fanden har skabt
Avatar billede Slettet bruger
31. august 1999 - 00:57 #40
Enig HELT enig med dig Cyberesben.
Avatar billede jensaa Nybegynder
31. august 1999 - 21:32 #41
Ikke for at bryde ind men siden cyberstar stadig leder efter Subseven kommer addressen her :
http://subseven.slak.org/
Avatar billede Slettet bruger
31. august 1999 - 23:28 #42
Nå du kunne også finde det L...! :O(
Avatar billede cyberstar Nybegynder
01. september 1999 - 18:53 #43
Cuberesben>>>
Jeg ved skam godt hvad en søgemaskine er, men jeg har bare ikke kunne finde SUBSEVEN på dem jeg brugte.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 1999 - 20:22 #44
Jeg søger også på 12 søgemaskiner på en gang.
Avatar billede cyberstar Nybegynder
01. september 1999 - 21:12 #45
Jeg vil gerne vide, hvad den fil hedder som jeg skal sende over til min ven, for at jeg kan loge på hans computer, og hvordan jeg skal gøre.:-)
Avatar billede t-man Nybegynder
01. september 1999 - 21:58 #46
server sende du til ham! (du kan mixe den med en exe fil i editserver og der er mange andre gode fundtioner der...) med subseven skriver du hans ip og hvis du har valgt at han skal havde en anden port så skriver du den... også Connect!
Avatar billede t-man Nybegynder
01. september 1999 - 21:59 #47
husk at han SKAL køre filen før du kan logge på!
Avatar billede cyberstar Nybegynder
03. september 1999 - 18:36 #48
Mange tak.
Avatar billede manon Nybegynder
12. september 1999 - 05:03 #49
Tak for Kaffe !
Sikke en diskusion og den vil jeg gerne være med i !
Jeg er forsøgt hacket med BO 9 gange ! JA - hele 9 gange! Heldigvis klarede min NOBO sagen jeg jeg fik alles IP adresser osv ( på trods af at de også kan gemme sig ).
Men pionten i det hele var, at HVERKEN IT-politiet eller ens Internetudbyder ville gøre noget ved det ! Det var sku´ for dårligt.
Jeg er enig med Cyperesben, at folk der har talent til at hacke, burde udvikle sig mere og lave programmer til os alle, så livet og dagligdagen med ens PC bliver bedre.
Og dog kan det til tider være en fordel, at der er hackere til, for se nu på microsoft monopolagtige software. uden hackere havde vi aldrig fået den (u)sikkerhed på nettet som nu.

Og så et gerneralt spørgsmål:
Hvorfor findes der ikke en autoriseret side, hvor man kan downloade antihackprogrammer som f.eks NOBO, ( Vi taler ikke om antivirus) og Netbus
Jeg har søgt og søgt på NETBUS (anti) og naturligvis fundet flere steder, men om jeg vil downloade et antinetbus fra en hackers privatehjemmeside, hvor der i linket neden under, står : "download program der kan gemme BO/netbus i enhver gif/jpeg fil eller andet program"
Det føles ligesom ikke særligt sikkert og trygt - er den anti-netbus/BO faktisk en netbus/BO med indbygget onlinelogger ???

Det var min mening til denne "debat" *s*

/manon
Avatar billede stupid Nybegynder
15. september 1999 - 09:16 #50
Du har forhåbentlig skrevet hans ip-addresse rigtigt!!! Ellers er det det der er galt!!
Avatar billede manon Nybegynder
15. september 1999 - 19:57 #51
Til Stupid

siger du det til mig ?? :-)
Avatar billede t-man Nybegynder
15. september 1999 - 21:30 #52
manon>> jeg tror at det var til cyberstar
Avatar billede Slettet bruger
27. september 1999 - 19:12 #53
han har nok ikke den virus\fil på hans computer der gør det mulig at hacke på hans computer det fjerner et antivirusprogram menlig prøv med back office
Avatar billede t-man Nybegynder
27. september 1999 - 19:48 #54
hvis hans anti-virus fjerner netbus så vil jeg tro at den også har bo
men man kan jo også prøve doly, subseven, hack'a'tack de er ikke så kendt af anti-viruser (jeg har desværre ikke deres web adresser lige nu!)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. september 1999 - 20:40 #55
jens, det hedder back orifice og desuden er det alt sammen noget lort
Avatar billede t-man Nybegynder
27. september 1999 - 20:58 #56
jajaja cyperesben det ved vi du syntes!!

Men inden du bruger dem så skal du huske at hvis du bruger dem unden at havde brugeren af den anden computer ikke tillader så er det at hack... så husk hvis du ikke gider havde det på din straffeatest så husk den lille detalje at brugeren skal acceptere...
Avatar billede t-man Nybegynder
27. september 1999 - 21:43 #57
(en lille ubetydlighed)
jenspoulsen>> bo, netbus og alle de andre er trojaner ikke viruser... viruser går ind i en computer og laver et eller andet i computeren (for de meste ødelægger f.eks. flash, masterboot sector)også spreder de sig
Trojan giver en adgang til en computer... uanset om brugeren ved det eller ej.
Worms det sprender sig via e-mail unden brugeren ved det også ødelægger de fordet meste... det var foreskellen!
Avatar billede dar Nybegynder
15. februar 2000 - 11:08 #58
Helt ærligt, jeg havde besøg af en eller anden trojan så sent som i søndadgs, og det var sgu ikke særlig sjovt: 12 systemfiler slettet, Explorer-filen kaput og sådan kan jeg blive ved! DROP NU DET PIS, DER ER VED GUD INGEN IDE I AT TERROISERE ANDRES PUTERE!!!
Avatar billede cyberstar Nybegynder
28. juli 2000 - 23:43 #59
Jensaa kan du ikke lige tage og svare, for jeg har besluttet at give pointene til dig!
(det var jo dig, som gav mig adressen)
Avatar billede jensaa Nybegynder
30. juli 2000 - 01:12 #60
her kommer svaret så.....
havde egentligt glemt alt om det her spørgsmål....
men det havde de fleste vel...
hehe :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 11:20 #61
en der kan give mig et link hvor jeg kan hente  SUBSEVEN gratis?