Avatar billede mite Nybegynder
22. november 2000 - 08:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nedgradering fra 98 til 95

Efter opgradering fra 95 til 98 har jeg levet med nogle uforklarlige fejl. Men nu ønsker jeg at gå tilbage til windows95. Jeg har ligeledes installeret PWS, men det skulle vist ikke gøre nogen forskel om det kører under 95 eller 98. Nu kommer så det dumme spørgsmål: Når jeg skal nedgradere fra 98 til 95 skal jeg så bare sætte min 95-cd i og installere eller hvaa???
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
22. november 2000 - 08:21 #1
Ja, det er lige det du skal gøre :-)
Avatar billede krusell Nybegynder
22. november 2000 - 08:44 #2
Du kan da prøve, men med som alle andre skift mellem windows versioner, er det nok bedst med en formatering. Ved godt det ikke er alle der gider at formatere og installere det hele igen og så skal man jo også lave backup af det man har, men det ern u engang det man får bedst resultaer ud af
Avatar billede franksim Nybegynder
22. november 2000 - 09:23 #3
Hvis du har valgt at gemme de gamle system resurcer under installering af Windows 98. Kan du gå ind i tilføj fjern prågrammer for at fjerne Windows 98.
Avatar billede jwolf Nybegynder
22. november 2000 - 10:42 #4
jeg mener ikke du kan nedgradere til win95 bare ved at indsætte CD\'en. Tror nok den vil sige at du har et nyere oprativsystem installeret og at du ikke kan få lov til at nedgradere. Formatér c:\\ så får du slettet alt hvad win98 har lagt ind og lov til at installere win95. Husk at lave en bootdisk før du formaterer!
Avatar billede mite Nybegynder
22. november 2000 - 10:57 #5
Bootdisk...hvor laver man den???
jwolf: Gider du ikke at beskrive arbejdsgangen??
Avatar billede pladask Nybegynder
22. november 2000 - 17:19 #6
Nu kan jeg da gøre det for ham:)

Du går ind i Kontrol Panelet, derefter ind i Tilføj/Fjern Programmer. Derinde er der i toppen en menu, som hedder Startdiskette. Derinde skal du, først sætte en diskette i diskette drevet, og så trykke på \"Opret Startdiskette.

Disketten sættes så i efter formateringen, hvor du vælger \"Start Med CD-ROM\" så den kan finde dit CD-ROM drev.

Når den er færdig: d:\\install (eller setup hvis det er en engelsk version)

Så burde installetionen til Windows 95 begynde.

Avatar billede mite Nybegynder
23. november 2000 - 08:54 #7
Tak for det \'pladask\'.
Jeg prøver først når jeg kommer hjem i aften, så jeg svarer først fredag...måske mandag, lad os nu se.