Avatar billede jj2 Nybegynder
22. november 2000 - 05:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uønsket FDD-adgang når \'Denne computer\' åbnes.

FD-drive knurre når jeg lige efter kold-opstart:

1. -Dobbeltklikke \"Denne computer\".

2. -Åbne en træk-ned-menu (katalogtræ) i en Åben- eller Save dialogbox.

-Problemet kan løses ved at geninstallere Windows.

30 points gives til den der kan foreslå en anden fungtionsdygtig, konstruktiv metode, som kan gennemføres på under ca. 10 minutter.

MVH
jj2
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. november 2000 - 05:22 #1
Problemet kan løses ved at geninstallere ? Det er ikke et problem, men Windows der foretager et check af alle drev for at se hvad der ligger på indholdet i drevet, hvis der er en disk i (i f.eks. CD eller FDD drev)

I \"Denne Computer\" sker det hvis du har valgt at vise indholdet som en web-side for der viser Windows fri/brugt plads på diskene når en er makeret.

Jeg har før prøvet at hive en HD fra computeren mens den kører. Det kan godt lade sig gøre uden den fryser hvis man bare sørger for FØRST at tage strømmen og så IDE kablet, men hvis man så forsøger at \"åbne\" directory-træet i en Open/Save dialog, så vil windows søge efter drevene, og derved vil den fryse her. Med det ville jeg bevise at det ER pga. windows søger efter info fra drevene, og altså ikke en bug/fejl.
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 10:32 #2
På denne og efterflg. sider, kan du finde en detaljeret gennemgang af problemet:
http://www.winmag.com/library/1999/0401/cov0050e.htm
Avatar billede jj2 Nybegynder
23. november 2000 - 19:14 #3
>>tdaugaard
MappeIndstilling er valgt til Klassisk-format.
-Problemet eksistere kun på en\' computer som har været brugt til at afprøve mange shareware-, toolkits & 30-dages programmer. -Andre computer har ikke samme fejl. -Dvs. FDD knurre ikke første gang \'Denne computer\' åbnes efter kold-start.
-Problemet har været behandlet i diverse computermagasiners læsebrevs-spalter og jeg har også set beskrivelse på Internet. -Men jeg har endnu ikke set en anden løsning der virker? -Bortset fra at geninstallere.
-Det som jeg betragte som et problem, kan andre muligvis betragte som en fordel?

-Jeg mener ikke man kan sammenligne virkemåde for FDD & HDD?
FDD er en \'Ikke permanent drive\' og HDD\'sk er permanente drives. -Og eksemplet med at hive en HDD ud medens computeren køre er sikkert beskrevet korrekt, men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget? -Såvidt jeg kan se?
-Det er ikke noget jeg vil efterprøve på min computer.

MVH
jj2

>>>handmade
Jeg vil undersøge den link du har oplyst og vende tilbage senere.

MVH
jj2
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 19:21 #4
Måske er løsningen denne:

\"Floppy Drive Is Accessed When You Open My Computer

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 95

--------------------------------------------------------------------------------
IMPORTANT: This article contains information about editing the registry. Before you edit the registry, make sure you understand how to restore it if a problem occurs. For information about how to do this, view the \"Restoring the Registry\" Help topic in Regedit.exe or the \"Restoring a Registry Key\" Help topic in Regedt32.exe.

SYMPTOMS
When you double-click the My Computer icon on the desktop, your computer may access the floppy drive for several seconds before displaying the contents of My Computer.

CAUSE
This behavior can be caused by an incorrect registry value.

RESOLUTION
WARNING: Using Registry Editor incorrectly can cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that problems resulting from the incorrect use of Registry Editor can be solved. Use Registry Editor at your own risk.

For information about how to edit the registry, view the \"Changing Keys and Values\" Help topic in Registry Editor (Regedit.exe) or the \"Add and Delete Information in the Registry\" and \"Edit Registry Data\" Help topics in Regedt32.exe. Note that you should back up the registry before you edit it. If you are running Windows NT or Windows 2000, you should also update your Emergency Repair Disk (ERD).

To resolve this issue, follow these steps:

Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.

Navigate to the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explorer
Note: The value of the NoDriveTypeAutoRun entry should be 95 00 00 00, if it is not, continue to step 3.

Double click NoDriveTypeAutoRun.

Change the Binary Value to 95 00 00 00.

Click OK.

Close Registry Editor.

Restart the computer for the changes to take affect.\"

Avatar billede jj2 Nybegynder
23. november 2000 - 21:22 #5
>>>handmade
Til lykke!
-Det lykkes at fjerne fejlen ved at bruge informationerne fra den URL du havde opgivet + nøgleværdien fra en\' computer som ikke havde den fejl.
-Så hvis jeg har klikket de rigtige knapper? -Skulle du modtage dine velfortjente points?

Tak for hjælpen!

MVH
jj2
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 22:16 #6
Selv tak :)
Avatar billede jj2 Nybegynder
01. januar 2001 - 19:51 #7
Lukket