Avatar billede coladrenge Nybegynder
27. april 2003 - 23:27 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Blob felter

Hej

Er det korrekt at man kan sætte størrelsen af det som kan ligge i et blob felt op til en større værdi i MySQL. Grunden til at jeg spørger er at jeg forsøger at lagre RTF dokumenter i et blobfelt men når jeg ligger store dokumenter ind brokker den sig. Dokumenterne bliver lagt ind via et program som jeg har lavet i Delphi 6 Ent. via ZEOS dbo. ZEOS melder "MySQL server has gone away".

Tak for hjælpen

JC
Avatar billede zuiq Nybegynder
27. april 2003 - 23:28 #1
Blob har da uendelig størrelse? (er ik sikker på at jeg har forstået dit spg.)
Avatar billede morw Nybegynder
27. april 2003 - 23:32 #2
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#BLOB

A BLOB is a column with a maximum length of 65535 (2^16 - 1) characters

Prøv LONGBLOB der tager 4294967295 (2^32 - 1) characters
Avatar billede kling0n Nybegynder
28. april 2003 - 05:33 #3
det, der sandsynligvis sker er, at din php timer ud...

prøv at checke i din php.ini om du ikke kan sætte noet timeout op.
Avatar billede morw Nybegynder
28. april 2003 - 08:23 #4
kling0n> PHP? Manden bruger Delphi
Avatar billede kling0n Nybegynder
28. april 2003 - 12:38 #5
damn sikke noet vrøvl jeg fik skrevet der... så ska jeg la vær med at sidde og læse sådan noen ting igennem kl halv 6 om morgenen...
xD

der er osse nogen timeoutsettings, du kan sætte på mysql serveren... prøv evt at sætte wait-timeout pg interactive-timeout variablenen højere...