Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 20:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm har blocked internet access

Jeg har lige instaleret ZoneAlarm på min computer.
ZoneAlarm kommer nu med denne meddelse: The firewall has blocked internet access to your computer UDP port 1033 from 193.162.153.164. Dns

Hvad betyder alt dette
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 20:54 #1
det kunne lyde som om noget eller nogen udefra prøver at kommunikere med din pc...mest sansynligt uden at du skal vide det.
er du ny inden for internettets glæder og sorge har du nok gjort den samme fejl jeg gjorde i starten, nemlig at tro man kan være på bredbånd uden at spekulere i sikkerhed.
jeg kommer lige med nogle interessante links til sikkerhedsprogs.
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 20:59 #2
http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx

ud over det kunne du installere:
avg antivir www.grisoft.com
adaware  www.lavasoft.de
spywareblaster  www.wilderssecurity.com/spywareblaster.html
det skulle starte dig godt op, hvis du ikke allerede er det
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 21:02 #3
Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 21:03 #4
Det var også det jeg regnet med.
Er der mulighed for at finde ud af hvem der prøver at komme ind på min computer?
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 21:08 #5
Nu er jeg ikke lige ekspert på området. Du finder sikkert ikke ud af hvem det er, men de forskellige progs kan fortælle dig om hvad det er.
Da jeg startede op med sikkerhed efter 3 måneders sorgfri download og surf havde jeg på en dag fundet 42 ting med adaware, 6 vira, nogle tjojanere og lidt andet godt. De progs/tjenester jeg har nævnt hyddede ud i det, og holder maskinen i skak. Du skal dog løbende sikre dig opdateringer.
Jeg har siden testet et betalingsprog, men i mit tilfælde fandt de ikke noget nyt
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 21:12 #6
Der er også spybot search and destroy, der udfør samme funktion som adaware, fjernelse af spyware m.m
spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download
Avatar billede damm_ Nybegynder
27. april 2003 - 21:21 #7
Med hensyn til hvad det helt nøjagtig betyder, kan du trykke på "more info", næste gang der kommer et popup vindue fra Zonealarm, så bliver du linket hen til deres site og du får en forklaring på hvad det var der skete. Normalt er det bare almindelig trafik pc og diverse servere imellem. Hvis du har slået "show all alerts" til i "alerts and logs", kan du uden risiko slå det fra, det er ikke farligt, men mere en oplysning om trafikken. Du vil stadig blive informeret og bedt om tilladelse, hvis et program forsøger at komme på internettet eller hvis der desideret er en anden der forsøger at komme ind hos dig eller hvis der sidder en og scanner efter trojanske heste.
Avatar billede damm_ Nybegynder
27. april 2003 - 21:28 #8
http://security1.norton.com/ssc/home.asp?j=1&langid=us&venid=sym&plfid=23&pkj=UYVPYHGBYNCJEIMXQKC
Symantec Security Check
Dette link giver adgang til Symantecs Trace a potiental attack, virus scanner, og Scan for security risks. Den sidste bombarderer din pc med diverse trojanske heste og prøver på andre måder, at komme ind i din pc. Trace a potiental attack er en måde at spore en ip-adresse på.
Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 21:32 #9
Jeg kikke lige på de links du har, men det bliver først i morgen
Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 21:37 #10
åå der var kommet flere svar.
damm. Jeg har trykke på ( more info ) Der sker intet min computer kan ikke komme vidre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2003 - 21:37 #11
har du stofanet?
Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 22:01 #12
Trace a potiental meget intresant. Jeg har nu prøvet at indtaste ip adressen og får så oplysninger på en hr TB når jeg klikker på 193.162.153.164 under feltet Ip Adresse
Avatar billede bruun Nybegynder
27. april 2003 - 22:04 #13
nej jeg har ikke stofanet.
Avatar billede bruun Nybegynder
28. april 2003 - 21:26 #14
Tak for de gode svar i har givet mig. jeg har nu instaleret Ad-aware. Ja der var meget som ikke skulle være på min computer. Der var bl.a. comet courser tror jeg nok den hed. et program som jeg ufatelig mange gang har prøvet at slette. men den dukket op igen og igen.
Jeg Accepter svar fra c-holst.
Avatar billede c-holst Novice
29. april 2003 - 12:09 #15
Takker for det...
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Nu er du så kommet igang med at bekæmpe skidtet og beskytte din Pc.
Jeg ville nu vælge at formatere lortet og efter geninstalationen, så som det første få installeret en Firewall, et virusprog, noget imod spyware/adware, og så virkelige være obs på hvad der sker når du surfer og downloader. Vær også obs når du installerer forskellige småprogs fra nettet, fx kommer der let 3 4 5 andre progs sammen med edonkey eller kazza, hvis du bruger det. og når du så opgraderer, som bliver de også lige frisket op. Så antag en god portion skepsis fremover, selv det er ikke altid nok.
Held og lykke