Avatar billede jrosenberg Nybegynder
21. november 2000 - 23:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Frames

Jeg har et problem men det kan lettest forklares ved at se på www.jrosenberg.subnet.dk og prøv så at trykke på profil! og så vil jeg gerne have at vide hvad jeg har gjordt galt og hvad jeg skal gøre for at få det til at være rigtigt!
Hilsen Jacob
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:12 #1
Du skal lige huske at sørge for at brugeren ikke kan \"hive\" i rammerne. -> det er ikke pænt at musens ikon ændrer sig når man kører den over skærmen, uden at det er fordi der er noget der kan trykkes på.

Jeg antager at du gerne vil have den til at åbne i den højre ramme: så skal du vel bare bede den om det. :-)
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
21. november 2000 - 23:18 #2
Hvordan gør jeg det ????????
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:26 #3
momento.....
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:31 #4
du bruger noresize til at undgå at man kan hive i rammen.
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
21. november 2000 - 23:34 #5
hvor finder jeg det i dreamweaver?
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:40 #6
du skriver bare <frameset blabla>
                <frame noresize blabla>....
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:44 #7
med hensyn til det oprindelige spg: :-)
Det jeg mener er at du skal bede den om at åbne i den højre ramme - altså give den den højre rammen navn, på det sted hvor den spørger hvor den skal åbnes.
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
22. november 2000 - 00:05 #8
jeg acceptere hvis du lige forklare det med blabla lidt bedre
Avatar billede parazite Nybegynder
22. november 2000 - 01:00 #9
Erhm - nu kan det godt være det bare er mig, men problemet har zq da ikke en skid med noresize at gøre. Det er framenavne og targets, der ikke virker - som jeg også skrev i det andet spm. du oprettede.

- Parazite
Avatar billede lens Nybegynder
22. november 2000 - 12:15 #10
Med blabla mener jeg alt det andet der kunne (sandsyligvis gør) stå derimellem. f.eks. bredden osv.. Noresize bruges ligesom andre egenskaber du kan tildele dine rammer.

Parazite - det kunne du vel på sin vis godt have ret i- Jeg kom vist til at drive det lidt over i sitevurdering, med konstruktiv kritik.
Umiddelbart villle jeg mene at det oprindelige problem skyldtes at linket havde den forkerte destinationsramme.
Avatar billede parazite Nybegynder
22. november 2000 - 12:17 #11
lens : Linket har faktisk INGEN dest.ramme, og det er her problemet ligger. Derudover er framen ikke navngivet. :o)

- Parazite
Avatar billede lens Nybegynder
22. november 2000 - 12:20 #12
Okay.........(så skulle det måske tage og få det!!?) medmindre det slet ikke er meningen at det skal åbnes i højre ramme.