Avatar billede gevon Nybegynder
27. april 2003 - 11:50 Der er 8 kommentarer

hvordan får jeg mit 3d billed til jpg med gmax

hvordan får jeg mit 3d billed til jpg med gmax ?

www.discreet.com kan man downloade gmax og det minder meget om 3d max men ved ikke hvordan man render eller laver sit billed til jpg ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2003 - 12:24 #1
Kan du ikke gå ind under Render og finde noget om render settings.

/per
Avatar billede gevon Nybegynder
27. april 2003 - 13:33 #2
nop, der er ikke noget der hedder render "som jeg kan se"
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. april 2003 - 14:03 #3
GMax er et gratis applikation. Den minder lidt om 3D Studio Max bortset fra at der ikke findes nogen Render del i GMax. GMax er ment til spil-industrien som en slags gratis modellerings værktøj! Så det er derfor du ikke kan rendere i GMax. Du bliver nødt til at investere i 3D Studio Max for at kunne gøre dette.

ZeroHero
Avatar billede mismis Nybegynder
28. april 2003 - 12:47 #4
det er lidt rigtigt det zero siger her, og dog,

der er en omvej

du skulle fra gmax tempest kunne exportere til MD3 format
det skulle du kunne importere i milkshape 3D som er gratis / shareware
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/

derfra kan du exportere til mange formater,
foreksempel RIB som kan renderes af den gratis render ved navn BMRT ( blue moon rendering tool) som dog ikke produceres mere men måske stadig kan findes på nettet .

ellers kan du næsten med garanti exporter fra milkshape til blender

som er et gratis opensourde 3D program som kan rendere billedet for dig.

det finder du på blender.org

så det skulle være muligt,
lidt omstendigt men stadig gratis.

MVH

MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
28. april 2003 - 13:11 #5
En cool lille demo real af programmet blender kan du se her

http://www.blender3d.org/About/?sub=GalleryBlenderdemoreel

MIS
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2003 - 21:01 #6
Øverst tilhøjre på dit keyboard sidder der en knap som hedder
  -  "Print Screen _ Sys Rq"
når du er hvor du vil have screenshot så klik på den.

Derefter åbner du et hvilket som helst billede program,
enda paint.

Også klikker du ny dockument.  Ctrl+N / Alt+N

Og der efter Paste.
CTRL+v

Og det var så "kopier og sæt ind funktionen"

Det er det alle disse fine screenshots programmer gør.
Så hvorfor ofre flere resurcer end nødvendigt.
Avatar billede mismis Nybegynder
01. maj 2003 - 21:15 #7
Fordi der måske er noget der hedder Antialising og Opløsning på det ønskede billede, og lyssetning for den sags skyld.

MIS
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2004 - 18:37 #8
lukketid ??¿¿??