Avatar billede jakekbh Nybegynder
26. april 2003 - 23:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dårlig opløsning i TV-Out

Min TV-out har hidtil fungeret upåklageligt med min Gforce4 Ti4200. Computeren er forbundet med S-VHS til fjernsynet, som har S-VHS stik. Billedkvaliteten har været i DVD kvalitet. I sidste uge brændte en kondensator på mit grafikkort, og det blev byttet til et nyt gforce Ti4200 AGP8x i stedet for.

Men nu er billedkvaliteten pludselig temmelig ringe på TV-et. Det er opløsningen på Tv'et som ligner Commordore 64. Måske udnytter jeg ikke S-VHS signalet godt nok? Jeg har opdateret til den seneste NVIDA driver. Jeg har opgraderet til TV-Tool 7.0. Jeg har brug for hjælp til en ordentlig billedkvalitet
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:54 #1
Hvad opløsning kører du på tv'et ?

Egenskaber for skærmkortet - advanced - geforce4 - nView

klik på skærm2 (fjernsynet)

Klik på enhedsindstillinger, skift opløsning
Avatar billede jakekbh Nybegynder
27. april 2003 - 00:19 #2
Når nview er sat i 'klon' hedder 2. skærmen: TV-PAL G, det skulle være den danske standard. Under enhedsindstillinger for skærm 2 står TV'et til at køre 1024x768.

Men ... i  Display Properties (menuen hvor man også kan vælge 'advanced' for at komme ind til Nview etc), der står skærm 2 til en anden lavere opløsning. Når man tykker på skærm 2 her, så står der at den kører i 640x480 med 8bit billedkvalitet. Det forstår jeg ikke helt. Når man prøver at ændre det til en højere opløsning i denne menu, så vil den ikke ændre på det...
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 09:24 #3
køb en ps2 forlænger, så du kan side ved dit tv mens du leger med indstillingerne.
Min står lige som du siger din gør, og så har jeg gjort som grunken foreslår. Ude i almindelige indstillinger burde du kunne sætte farvedybden op til 16 bit, men her skal du ikke ændre på opløsningen.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
27. april 2003 - 10:06 #4
Jeg er kommet nærmere en løsning og billedet er for første gang normalt når man bruger mediaplayer.

Jeg har valgt 'extend my windows desktop on this computer', opløsning 800-600 og 32 bit og under advanced -> gforce -> overlay farvekontrol har jeg valgt 'automatisk' i valgmuligheden 'Enhed i fuld skærm'

Nu kan man se Windowsbaggrunden på TV-et men ikke ikonerne, men mediaplayeren viser nu en god billedkvalitet. Nu vil jeg foreløbig ikke ændre mere ved det for jeg er bange for at det pludselig ikke virker igen...
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2003 - 11:00 #5
men med klon kan du jo også se og styre computeren fra tv...god fornøjelse med justeringerne
Avatar billede c-holst Novice
29. april 2003 - 18:02 #6
hvordan går det så, virker det, skal vi lægge nogle svar, eller hvad med mere hjælp
Avatar billede jakekbh Nybegynder
02. maj 2003 - 22:20 #7
Jeg tror jeg har fået det til at virke nu... *s*
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. maj 2003 - 21:00 #8
Hvad har du gjort?
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:10 #9
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede jakekbh Nybegynder
12. marts 2004 - 10:00 #10
BUM
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2004 - 17:58 #11
long time no se