Avatar billede crunch Nybegynder
21. november 2000 - 20:45 Der er 4 kommentarer

access til mysql - hvad giver det i performance. ?

hej..

jeg har en web-side der kører med access database (fylder pt. 500 kb) jeg har dog rimlig mange poster heri ca. 500 (i samme tabel med 20 felter tekst og tal)

Jeg forventer at databasen vil blive ved med at vokse - og den bliver også forespurgt rimlig meget..

mit spørgsmål er går ud på.. vil det give en betydelig hastighedsforbedring / stabilitet ved at gå over til mysql. ?

Avatar billede limemedia Nybegynder
21. november 2000 - 20:55 #1
500 poster er meget lidt... Hvor mange brugere tilgør databasen og definer \"rimeligt meget\"...
Avatar billede crunch Nybegynder
21. november 2000 - 21:03 #2
ca. 1500-2000 opslag i databasen fra samme side pr. dag indtil videre...
Avatar billede canders Nybegynder
14. december 2000 - 21:48 #3
MySQL vil give dig betydeligt mere skallerbarhed. Men med 500 poster vil det umiddelbart ikke kunne betale sig, da alle database arbejder med et fast overhead når en query submittes. Hvilken hardware anvender du? Har du muligheder for at cache dit data?
Avatar billede crunch Nybegynder
15. december 2000 - 00:05 #4
hvad mener du præcist.. jeg ved i bund og grund ikke så vildt meget om databaser..  det ligger på en NT server og jeg bruger ASP.