Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 17:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Lydisolering af kabinet

Jeg har haft et stort problem med støjproblemer fra min computer. I et forsøg på stoppe dette, har jeg påklistret et 18 mm tykt lag filt på indersiden af alle plader i kabinettet.
Derudover har jeg klistret 5 cm skumgummi på ydersiden, samtidigt med at jeg har betrukket den med stof (Der er selvfølgelig adgang til udgangene bagpå). Dette har givet min computer et super fedt pude-agtigt look, der går at jeg kan have den stående frit fremme, uden den ligner en kedelig grå kasse.
Dog er min computer blevet ret ustabil på det seneste.
Er der nogen der har oplevet noget lignende
Avatar billede soreno Praktikant
26. april 2003 - 17:39 #1
Dit problem vil jeg formode skyldes en varm processor.

Et lydisolerende materiale er typisk også varmeisolerende. Derfor bør du have bedre udluftning når du isolerer computeren. Altså f.eks. flere blæsere (og dermed mere støj).

Det er en ond cirkel!
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 17:39 #2
hmm, jeg ville osse svede med en pude over hovedet!

Har du sikret at der stadig er blowholes for optimal luftgennemstrømning ?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 17:41 #3
Tjah - det kan være så meget! Men som soreno siger, er for høj temperatur nok et godt sted at begynde :o)

Må vi få lidt specifikationer for din maskine og hvor høj temperaturen er?
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 17:41 #4
Hvis der er problemer med varmen så kan dette let løses ved disse fiffige løsninger beskrevet her http://www.eksperten.dk/spm/345023
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. april 2003 - 17:42 #5
Har du sørget for at der er luftgennemgang i fronten. Det SKAL der være, ellers nytter strømforsyningens blæsere ikke ret meget.

For at forbedre kølingen yderligere er muligvis plads i fronten til en 80mm. indsugningsblæser. Køb en Papst-blæser eller lignende kvalitetsblæser med et lavt støjniveau (evt. regulerbar).
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. april 2003 - 17:44 #6
Det er vist en røverhistorie med det der Acetone. Kølepasta eller termisk tape skal udfylde de små ujævnheder der er i kontaktfladerne mellem processoren og køleren. Hvad skal acetone dog gøre der??
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 17:48 #7
Jeg har en AMD TB 1400 mHz@2300 mHz.
I har muligvis ret i at det er varmen. Men jeg er ikke interesseret i at lave huller i mit pudemøbel.
Jeg har fået et råd om at bruge flydende kvælstof, og det larmer i hvertfald ikke.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 17:49 #8
Ang. de ideer der er via det link, vil jeg nu nok mene det er løgn fra ende til anden!

Aldrig har jeg hørt magen til bras, undskyld mig!!!
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 17:50 #9
Jamen.. jeg kan ikke holde alt den larm ud....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 17:51 #10
M.h.t. flydende kvælstof, skal du konstant tilføre det, da det fordamper ved meget lave temperaturer! Det vil under alle omstændigheder være en meget besværlig løsning!

Du kan montere vandkøling istedet og sørge for at have en ordentlig radiator stående (f.eks. fra en bil), hvilket ved almindelig brug kan være alt rigeligt til at afkøle din CPU. Det eneste der vil være af larm vil så være pumpen, der højst kommer med en dyb brummen, du ikke vil være i stand til at adskille fra den sædvanlige baggrundsstøj...
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 17:59 #11
Hvilken bil skal jeg bruge?
Jeg har også tabt min kat ned i et akvarium, men det hjalp heller ikke
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 18:02 #12
Se, nu er der vist en klokke der ringer...

Eksperten er ikke et vittighedsforum - få styr på dine teenagehormoner og spar dem til du får hår på løgene. Det her begynder at virke liiiiiiiiiiidt for latterligt...
Avatar billede hojben Novice
26. april 2003 - 18:08 #13
Oprettelsesdato onsdag 30. maj 2001 23:43
Point ved oprettelse 300,00
Point opsparet (696 dage * 5 point) 3.480,00
Point tjent 0,00
Point brugt 0,00
Point ude 390,00
Banner point 0,00
I alt 3.390,00

DAMN jeg er træt af pointopsamlere...
Avatar billede hojben Novice
26. april 2003 - 18:12 #14
Avatar billede tofferman Nybegynder
26. april 2003 - 18:28 #15
Hvis du ikke vil have at din computer skal larme, skal du nok ikke overclocke en 1400Mhz til 2300Mhz.

Det er sgu for dumt.

Har du nogensinde hørt om en toptunet bil der var lydsvag??
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 18:49 #16
Ja enkelt gang har jeg set en Nissan Skyline, med en utrolig lydsvag højtryksturbo...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 19:10 #17
Æh... En 1400Mhz ThunderBird med luftkøling? Nej, vel...?
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 22:33 #18
Jeg har lige erhvervet mig en Knaus Campingvign, og deri er en stor stor pude jeg godt kunne tænke mig at udfylde med en computer. Har dog ingen radiator er det nødvendigt?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 12:09 #19
Nu ryger der altså snart en anmeldelse afsted på lars_frank og kalr_heinz
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
27. april 2003 - 15:05 #20
Snart...? Er det ikke for sent ikke at have gjort det endnu? ;o)
Avatar billede dennis_p Nybegynder
27. april 2003 - 23:51 #21
Køb noget bly-gummi, kan købes hos din lokale bil forhandler.

Det kan jeg anbefale. !!
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
29. april 2003 - 12:47 #22
Ahhh bly-gummi har løst alle min problemer.
Bly-gummi er sød musik i mine øre. Ingen larm mere.
Tusinde tak dennis_p.

PS: Lyt aldrig til et råd fra kreidlerhansen han forsøger bare at forpurre den saglige debat.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
29. april 2003 - 12:53 #23
:-)