Avatar billede mother1 Nybegynder
26. april 2003 - 17:26 Der er 9 kommentarer

fejl på nVidia WDM video capture

Jeg har et geforce 256 og har installeret skærmdriverne, men det skal virke sammen med asus digital vcr, men der har jeg en fejl i device manager (gul) på nVidia WDM video capture, hvad gør jeg ???
Avatar billede henninga Novice
27. april 2003 - 14:32 #1
Hvis den er gul i device manager er det oftest fordi den mangler en driver. Hvid du kigger på egenskaber vil du også kunne se hvad den skriver.
Og så er det vel bare at hente en ny driver til nVidia på http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
HenningA
Avatar billede mother1 Nybegynder
27. april 2003 - 15:45 #2
det har jeg prøvet men der er ikke driver til xp kun til 2000, jeg ville gerne bruge mit geforcekort til tv-ind det er det der er problemmet
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. april 2003 - 09:29 #3
Du må vist accepter a Nvidia ikke understøtter Windows XP og Video in  til dit kort, surt, men trist.
Avatar billede fjorbak Seniormester
08. maj 2003 - 18:17 #4
Igen en årsag til at lade XP være indtil videre

jan
Avatar billede henninga Novice
08. maj 2003 - 18:40 #5
Indtil videre er XP Pro det bedste styresytem ham Bill har leveret.
Hvis man ikke har problemer med sit tidligere styresystem er der dog ingen grund til at skifte. Men på et tidspunkt er det jo for gammelt ;o)
Og det bliver dit også >fjorbak.

>mother1 - Du bliver nok nødt til at acceptere der ingen driver er til dit "gamle" kort.
HenningA
Avatar billede fjorbak Seniormester
08. maj 2003 - 21:23 #6
Det kan du have ret i henninga, men det er da ærgeligt at man inden for 3 år har haft 3 forskellige styresystemer, og at XP ikke er kompitibelt med software der er bare 3-5 år tilbage, det samme gælder selvfølgelig hardware siden, i mange tilfælde skal man anvende drivere fra Windows 2000 bl.a.

Jeg har bl.a. XP men anvender en dual boot menu

jan
Avatar billede henninga Novice
08. maj 2003 - 23:50 #7
Det eneste software jeg har haft problemer med er Symantec PCAnywhere, men det er jo også et mere eller mindre teknisk program. Alle andre programmer som ikke var XP kompatible kører jeg som "Win98 kompatibel" eller "Win2000".
Det er mere hardware som ikke spiller med XP og det kan man jo kun klandre hardware producenten for. Men som regel er det noget hardware som ikke sælges mere.
Det er en god idé at se efter om det er kompatibelt når man investerer og jeg syntes stadig, at XP er det bedste han har lavet.
HenningA
Avatar billede fjorbak Seniormester
12. maj 2003 - 10:02 #8
Henninga, blot for at fortælle dig at jeg har været på nogle af microsofts møder hvor de lancerede deres XP produkter for ca 1- 2år siden havde de taget Compaq og HP med i deres introduktion og begge disse firmaer og ligeledes DELL med da deres styresystem skulle frem. Hvem tror du indrettede sig ??? du behøver ikke tænke mere det var hardware produkcenterne, og idag har mange især ældre som ikke er de store investorer i ny software og hardware da man skal til at skifte softwaren. Dem som mange gange har software som de nu engang har en meget kendte med virker ikke.
Jeg har fornydelig haft en DELL som ikke var meget for at køre med en WIN98 SE i en dual boot hvor maskinen ikke fungerede på alle funktioner. Hvis man derimod køber en banbusmaskine virker det hele, også de ældre kort m.m.
Min formodning er som der er skrevet så meget om er at microsoft vil være enerådene hvilket også kan ses da du nu registrer dig via nettet (ved godt det kan lade sig gøre via brev), men hvor du kun 3 gange kan ominstallere din maskine og hvor den undersøger hvilket hardware du har på maskinen syntes du det er smart???

Fjorbak
Avatar billede henninga Novice
13. maj 2003 - 00:07 #9
Næh det er da ikke smart at det kun kan ominstalleres 3 gange, men hvem er det der ikke er smart, Det er da ikke Bill ;o)
Problemet er, som du er inde på, at Microsoft er stort set enerådende.
Men jeg har sagt til mig selv at "Det vil jeg se stort på". Nu er jeg ikke helt ung mere, og hvis jeg ville ærgre mig over dét er der faktisk mange andre ting jeg også skulle ærgre mig over ;-)
Og da jeg havde W98SE sagde jeg til mig selv, at det virkede sk...godt og nu ville jeg ikke mere, men der kom alligevel en XP'er på maskinen. I første omgang blev det dual-boot, men efterhånden brugte jeg ikke W98 som bare fyldte på disken så den er røget ud.
Iøvrigt er der f.eks også det gode firma Symantec, som skal aktiveres via nettet og også nogle Adobe programmer. Der kommer faktisk fler og fler - det må jo være fordi det er smart (for sælgeren).
Men alt i alt er det nu en dejlig opfindelse.
HenningA