Avatar billede da_shrimp Nybegynder
26. april 2003 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter jeg adgangskode på min pc

Jeg har fået en pc nede på mit arbejde og den er så blevet koblet på netværket dernede, men hvis jeg så vil dele noget på min computer så kan alle jo se det og hente det over. Så jeg vil bare lige vide om man kan sætte en adgangskode på sin pc så det kun er dem der har adgangskoden der kan logge ind og hente filer over på deres egne pc'er. Hvis ja hvordan gør man så det.
Mit styresystem er Windows XP Pro.

Mvh

Mads Schou
Avatar billede rdc Nybegynder
26. april 2003 - 13:54 #1
Ja det er muligt med at sætte password. Men windows yder ikke den mulighed, derfor skal du hente et program udefra.
Avatar billede da_shrimp Nybegynder
26. april 2003 - 13:54 #2
Hvilket program?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 13:55 #3
rdc>Sludder
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 13:59 #4
Dobbelt klik på denne computer - klik i menupunktet funktioner - mappeindstillinger klik på fanen vis - fjern flueben i "Brug enkel fildeling" - klik ok.

Højreklik på den mappe du har delt, men som du ønsker at begrænse adgangen til.
Klik på egenskaber - klik på fanen sikkerhed. Her kan du vælge/tilføje hvilke brugere der skal have adgang til mappen.
Avatar billede da_shrimp Nybegynder
26. april 2003 - 14:04 #5
jeg kan godt begrænse adgangen, men hvordan sætter jeg adgangskodep på?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 14:04 #6
Sæt en adgangskode på gæstekontoen
Avatar billede da_shrimp Nybegynder
26. april 2003 - 14:05 #7
hvad mener du?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 14:06 #8
Start - indstillinger - kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - administration - computeradministration - lokale brugere og grupper
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 14:07 #9
Her er de lokale kontoer - højreklik på gæstekontoen og vælg angiv adgangskode.
Avatar billede rdc Nybegynder
26. april 2003 - 14:11 #10
Nå, det vidste jeg ikke, jeg plejede ellers altid at bruge et program udefra
Avatar billede da_shrimp Nybegynder
26. april 2003 - 14:12 #11
hvad hedder det?