Avatar billede 2rup Nybegynder
26. april 2003 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl under installation

Efter at have opgraderet min pc betydeligt til 256 mb Sdram pc 133 dobbeltsiddet og geforce mx 4 128 mb ville jeg opså opdatere min styresystem, som var Windows 98. Først prøvede jeg med Win 2000. Denne installation skete næsten smertefrit, men så lige efter genstartningen efter kopiring af filerne blev skærmen blå og der stod at der var sket en fejl som gjorde at win 2000 ikke kunne installeres. Overskriften var inaccessible_boot_device og nedenunder stod følgende Stop:c0000221 unknown Hard Error/system Root X/System 32/nt.dll. Derudover så rådede fejlmeddelelsen mig til at skifte harddisk. Før installationen konverterede jeg mit filsystem til Fat32, som muligvis har skylden. Da win 2000 tydelig ikke virkede ville jeg prøve med Win xp. Før dette havde jeg også prøvet med Win 2000 server. men fik samme resultat. Win xp installation gik ligesom de andre, udover at der nu på den blå skærm stod unmountable_boot_volume. Derudover så kunne den under overføringen af win filerne ikke finde en masse filer på cd-rom´en. Hovedsageligt .dll filer.

Nu vil jeg så gerne vide hvad problemet er og hvordan det så kan løses?? Er det min software opsætning der er forkert??

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. april 2003 - 13:53 #1
inaccessible_boot_device betyder at Windows 2000/XP under opstarten ikke kan kommunikere med den disk, som Windows er installeret på. Dette skyldes som regel manglende/forkert/ødelagt driver til controlleren.

MS har en KB artikel om fejlen: http://support.microsoft.com/?kbid=101096

Vil anbefale at du installerer på NTFS filsystem, da det teknisk er mere stabilt.
Avatar billede ebe Praktikant
26. april 2003 - 15:05 #2
jeg havde noget lignende med en comp i foregårs, det viste sig i sidste ende at være en ram fejl.
Avatar billede netuser Nybegynder
28. april 2003 - 10:16 #3
Jeg vil med garanti sige at det er dine ram der laver fejlen, du skal vide, at det i værste tilfælde kan være kompabilitets problemer du har, altså at dine nye ram ikke fungere på dit bundkort. Det er meget svært at finde ud af, men hvis du ikke har haft problemer med din gamle konfigaration, herunder også dine gamle ram, ja så har du vel svaret :-) - Held og lykke
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 10:27 #4
prøv at låne dig frem til nogle ram, og se hvad der sker. det gjorde jeg, og det hjælp :)