Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 11:38 Der er 6 kommentarer

Knitrende lyd

Jeg har haft et problem med min lyd lige siden jeg har fået et ADSL USB modem.
Jeg har et AC97 onboard lyd kort, som laver en meget høj pivetone ligeså snart man logger på nettet.
Jeg har der efter sat et gammelt savagekort i, men det laver nogle knitrelyde, når man er på nettet.
Mit bundkort er et Biostar bundkort med et via kt133 chipset
Modemet er et Diva USB ADSL modem fra Tiscali.
Avatar billede dwark Nybegynder
26. april 2003 - 11:48 #1
Har du prøvet at se om du kan finde en instilling hvor du måske kan slå lyden fra når den logger på... jeg tror den måske virker lidt som et 56k modem hvor den laver Brunstige lyde når man logger på..!
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 12:41 #2
Nej.. lydene er der hele tiden mens man er online. Ikke kun lige når man logger på.
På Savage-kortet kommer der en hakkende/knitrende lyd hver sekund ca.
Avatar billede dwark Nybegynder
26. april 2003 - 12:44 #3
ok..!! jeg vil prøve at finde ud af hvad det er der gør det...!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2003 - 18:12 #4
Dwark>>Lad være med at spilde tiden på det.*G*
http://www.eksperten.dk/spm/345023
http://www.eksperten.dk/spm/345029
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 18:14 #5
Lad være med at lytte til ham. Det her problem er seriøst nok.
Avatar billede dwark Nybegynder
04. maj 2003 - 10:08 #6
hej
hvis det adsl modem er et diva modem
så er det ikke lydkortet det er galt med, men derimod adsl modemet det piver det
er et velkendt problem
du kan få det byttet til et andet.