Avatar billede eskeeske Nybegynder
25. april 2003 - 21:03 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

TDC ADSL og Switch

En jeg kender som har TDC ADSL med et adsl-modem men ingen router. Hun vil gerne have en switch og to computerer på, kan man det?. Fordi jeg kan kun finde ud af det hvis der er en router, forstår ikke hvordan sådan et ADSL modem virker.

Skriv Snart.

Tak
Avatar billede bredker Nybegynder
25. april 2003 - 21:18 #1
det er nemt
du sætter bare begge maskiner op på samme måde og et netkabel fra hver maskine til din swits og dit modem ligeledes til din swits
Avatar billede eskeeske Nybegynder
25. april 2003 - 21:20 #2
Altså på præcis samme måde som med en router?
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. april 2003 - 21:21 #3
Hvis hun har Bredbånd med to dynamiske ip-adresser, så er det bare at købe en switch og et krydset kabel, så skal det bare sættes sammen.
Meget enkelt og nemt.
Avatar billede eskeeske Nybegynder
25. april 2003 - 21:24 #4
Jeg har allerede et switch, skal kaplet fra modem til switch være lige eller krydset. Og skal kablerne fra switch til pc´er være lige eller krydset.
Avatar billede olfert999 Nybegynder
25. april 2003 - 21:27 #5
Nej normalt får man kun en ip adresse fra tdc, hvis der skal flere pc'ere på nettet på samme tid skal der bruges en router eller en anden pc skal sættes op med to netkort og deling af internet forbindelsen
Avatar billede bredker Nybegynder
25. april 2003 - 21:32 #6
du får 2 ip som standatr fra tdc
du skal bruge alm kabel, alså IKKE krydset
kablet fra modem til swits bruger du det der var med fra tdc
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. april 2003 - 23:40 #7
Som standard på det der før hed TeleDanmark Bredbånd og som er uden router får man to dynamiske ipadresser.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. maj 2003 - 21:29 #8
lukketid