Avatar billede nettrain Nybegynder
25. april 2003 - 18:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvor mange bogstaver?

Jeg har en form som skriver til en database, men når den kommer over et vidst antal bogstaver (har ikke talt) vil den ikke skrive det til databasen. Hvordan gør jeg så man kan skrive lige så meget ind man vil?
Avatar billede webt Nybegynder
25. april 2003 - 19:00 #1
Hvis vi snakker access, brug notat som felt type, og brug post i din formular da der er begrænsning på gets længde 256tegn tror jeg nok
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
25. april 2003 - 19:00 #2
Hejsa

Hvilken slags database bruger du? Hvis du bruger Access skal du nok ændre datatypen på feltet fra "tekst" til "notat". Mener kun tekst kan indeholde 256 tegn...

Mvh Mads
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
25. april 2003 - 19:01 #3
Der var du 14 sek hurtigere webt ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 19:15 #4
255 ;)
Avatar billede nettrain Nybegynder
25. april 2003 - 20:51 #5
Det vil altså sige jeg kalder mit felt: type="note" istedet for type="text" ??

Og ja det er Access database
Avatar billede nettrain Nybegynder
25. april 2003 - 20:54 #6
Hmm det hjalp ikke at kalde den type="note"

Jeg bruger post i min form!
Avatar billede burningice Nybegynder
25. april 2003 - 22:02 #7
prøv den type der hedder memo
Avatar billede excession Nybegynder
26. april 2003 - 12:34 #8
det er ikke input felterne der skal ændres.  det er felt typen i access databasen der skal ændres fra text til note eller fra tekst til notat...
Avatar billede nettrain Nybegynder
26. april 2003 - 12:45 #9
hhmm hvordan ændre jeg det inde i access?
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
26. april 2003 - 12:48 #10
Højreklik på tabellen - vælg designvisning, og under datatype kan du vælge "note"

Mvh Mads
Avatar billede nettrain Nybegynder
26. april 2003 - 14:49 #11
Jæs nu virker det... det må jo så være en blanding af madsbjoern og excession's svar jeg kunne bruge... mange tak!