Avatar billede dr.pixel Nybegynder
25. april 2003 - 15:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Støj i høretelefoner!

Hvordan kan man fjerne den støj der er i mine høretelefoner. Det har ikke noget med lydkortet at gøre (tror jeg ikke) - for hvis jeg slår al lyd fra eller ændrer driver osv. så støjer den stadig.
Det lyder som små lydsignaler (biiipbiip osv. -stinkende irriterende)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 15:44 #1
Har du prøvet nogle andre "ørebøffer"
Avatar billede ffn Nybegynder
25. april 2003 - 15:44 #2
Man kan sætte lydkortet i et andet slot længere væk fra blæseren, hvis det er dens larm der går ind og forstyrre.

Er der en ledning der ligger tæt på blæseren så prøv at fjern den.....
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
25. april 2003 - 15:49 #3
jeg har prøvet andre bøffer.
Den med lydkortet prøver jeg lige senere (har en deadline i dag ;o) )
Thanx in advance!
Avatar billede Beach Mester
26. april 2003 - 06:45 #4
Du skriver at de stadig "støjer" når du slår alt lyd fra, hvilket næsten kun kan få mig til at tro at du har nogle trådløst bøffer! Haar du det, så er det "bare" en dårlig kvalitet og du kan kun forbedre det ved at sætte senderen tættere på modtageren.
Hvis jeg nu tager fejl, og at det er alm. bøffer, så er der 1000 ting der kan afhjælpe problemet:-)
1/ skærme kablet fra lydkort og ud til bøfferne.
2/ skærme kablet fra cdrom og andre lydgivere og ned til lydkortet
3/ skærme lydkortet
4/ købe et nyt og bedere lydkort
5/ fjerne lydkortet fra alle støjkilder (desvære også din computer!)

Måske det kræver en nærmere forklaring alt det her.
Ser du, en computer kører jo som bekendt med nogle ret heftige frekvenser (CPU mm.) og disse frekvenser har nogle kedelige effekter ved at de udsender radiobølger som forplanter sig til alt hvad der står i nærheden af støjkilden.
Så alt hvad du har af analog radiomodtagerudstyr (alm. radio, forstærker, lyttebøffer mm.) vil blive forstyret ganske kraftigt af denne computer. Tænk nu på at man sætter et lydkort ind i dette støjhelvede af en computer, totalt blottet for afskærmning fra alle de kilder der udsender støj. Det vil altid give en masse problemer med sus og dutdut lyde i den anden ende.
Du kan jo lave et lille forsøg med at tage en mobiltelefon, ringe op til en eller anden, og mens samtalen er i gang kan du prøve at ligge den oven på din forstærker / radio eller i nærheden af........... Dit lydkort.
Du vil straks høre en hulens masse dutdut bip bip lyde. Det er fordi det nu er din mobiltelefon der er stæjkilden, og sender nogle ret heftige radiosignaler ud i rummet. Du kan nu prøve at pakke samme telefon ind i 25 meter sølvpapir og så ringe til den mens du igen placere den i nærheden af det du prøvede før. Nu kommer der næsten ingen eller slet ingen mystiske lyde mere!!!
Det er fordi du har skærmet mobilos så den ikke længere kan udsende støj og radiobølger til omgivelserne.

Med alt det her mener jeg at du kan forsøge dig med at pakke alle dine lydkabler ind i en masse sølvpapir, fjerne lydkortet så langt væk fra CPU mm, evt. få fingerne i et lydkort der er eksternt og indbygget i en metalkasse (tja.. hvorfor mon!)

Du kan hente utrolig meget lydkvalitet ved at lege lidt med alt det her, og der er ikke nogen færdig løsning på problemet da der ikke er mange der har den samme computer, med det samme lydkort, det samme Motherboard, de samme lyttebøffer....... mm.

//Beach
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
28. april 2003 - 09:01 #5
Hold da op en masse du fik skrevet dér Beach! ... Tuuusind tak  :o)
Det er ikke trådløse bøffer, og jeg har forsøgt afskærmningen på kablet - men resten (inde i pc'en) vil jeg nu forsøge at afskærme efter bedste vis, thanx to you.
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
05. maj 2003 - 14:49 #6
OK ... det var min syncstation til min P800 telefon der gjorde det.