Avatar billede larsliin Nybegynder
24. april 2003 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

diske

Problem med rækkefølge af diske!
Jeg har to seagate 40gb hd og et dvd-drev. De to HD er delt i 2 diske hver - ialt 4 diske. Af én eller anden årsag lavr min pc følgende rod:
Første HD hedder 'drev C' og 'drev D', DVD-drevet hedder 'drev E' og de sidste to diske 'drev F' og 'drev G'! Jeg skulle jo mene at mit DVD drev automatisk ville placere sig som det sidste drev (drev G). Hvorfor laver min PC dette underlige rod i mine drev. Har tjekket jumpers og 'kabelføring'! Alt ser korrekt ud!
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. april 2003 - 18:31 #1
Hvis du kører windows 2000 eller xp kan du ændre drevbogstaverne i diskhåndtering i kontrolpanelet.
Avatar billede larsliin Nybegynder
24. april 2003 - 19:12 #2
Sådan skal den sgu skæres! Tak for hjælpen, nu er det lidt mere overskueligt.
Avatar billede r2d Nybegynder
24. april 2003 - 19:20 #3
Alt er korrekt ! - Det er helt normalt at det opstår. Hvis du fra starten havde deaktiveret cdromdrevet, da du partitionerede drevene, ville du have undgået det, men du kan nu sagtens rette op på situationen ved at bruge Partition magic eller et lignende program.
Avatar billede r2d Nybegynder
24. april 2003 - 19:21 #4
Nå men jeg var vist lidt for længe om at skrive mit indlæg ! - Beklager støjen !
Avatar billede larsliin Nybegynder
24. april 2003 - 19:22 #5
Gør ikke noget. Jeg bliver jo klogere og klogere. Skide godt!