Avatar billede thomas1101 Nybegynder
24. april 2003 - 16:59 Der er 7 kommentarer

Unplugged ikke unplugged

Jeg har købt en Unex BR400 Router/switch til at dele en WebSpeed-forbindelse med.

Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg er ikke IT-nørd, men heller ikke helt uvidende.

Når jeg tilslutter den, kommer der først lyst i lampen PWR (strøm), dernæst lys i lampen, der viser forbindelse til kabelmodemet, men der komme ikke lys i lampen, der viser forbindelse til computeren.

I Windows XP står forbindelse skiftevis til at være plugged et par sekunder, så er den unplugged et par sekunder og så tilbage plugged igen osv.

Derfor kan jeg nok heller ikke få adgang til routeren via min browser.

Jeg kan godt komme online, når jeg går direkte til kabel-modement.

Hvad kan problemet være?

Jeg har tjekket to gange hos TDC, at routeren er den rigtige løsning til mit problem. Er det mon rigtig?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 17:06 #1
Det lyder som om der er dårlig forb. mellem PC og router.
Prøv med et andet kabel + check at dit netkort fungere ordentlig.
Avatar billede casch Nybegynder
24. april 2003 - 17:07 #2
har du prøvet med et andet kabel mellem router og pcer? du kunne tyde på at der var en løs forbindelse i kablet.
Avatar billede thomas1101 Nybegynder
24. april 2003 - 17:09 #3
Ja, det har I begge ret i, men kablet virker fint, når jeg kører direkte i kabelmodemet.

Det er bare helt almindelige RJ45-kabler jeg skal bruge, er det ikke?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 17:37 #4
Jo det et alm. patch kabel cat. 5 du skal bruge (stikket hedder rj45)
Så må det jo næsten være porten på routeren der er noget galt med, eller noget opsætning på routeren.
Prøv at forb. modem med switch, og PC med switch..... virker det ??
Avatar billede thomas1101 Nybegynder
25. april 2003 - 16:18 #5
Det er forbindelse mellem PC og router/switch, der ikke virker. Når det er en ret ny computer og helt ny router, kan det så skyldes netkortet eller driveren til netkortet?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
29. maj 2003 - 12:46 #6
Prøv dette link fra din computer, når den er koblet til routeren: http://192.168.1.1/
Avatar billede a_freak Nybegynder
09. september 2003 - 15:51 #7
Prøve resette Routern