Avatar billede nyrup Nybegynder
24. april 2003 - 15:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Udstedelse af eget SSL-certifikat

Hej

Hvordan udsteder man sit eget SSL certifikat på en IIS på W2k?
Avatar billede capuno Nybegynder
24. april 2003 - 17:31 #1
Først skal du vide at et scertifikat du selv udsteder, ikke vil blive accepteret/trusted automatisk af dine brugeres webbrowser, men brugerne får en advarsel hver gang de besøger de side. Men det kan lade sig gøre, hvis du har en linux box kan du følge denne opskrift:
http://wrightnet.dhs.org/Public/docs/OpenSSL%20demo%20CA%20Signing%20IIS%205.0%20Certs.htm
Ellers hvis din w2k server er medlem af et Active Directory, kan du installere Certificate Server og udstede dine egne certifikater den vej.
Avatar billede nyrup Nybegynder
24. april 2003 - 19:03 #2
Det er en W2k, og den kører ikke AD
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2003 - 20:25 #3
Nu er OpenSSL altså porteret til Windows, så måske kan
vejledningen også bringes til at virke på Windows !
Avatar billede woolbox Nybegynder
24. april 2003 - 21:39 #4
Man behøver ikke at køre AD for installere en CA.

Der er 2 slags CA af hver type, 4 ialt. Enterprise (hvis du kører AD) og Standalone, her er der 2 slags Root og Subordinate. Hvis du kun skal bruge certifikatet internt, kan du udrulle certifikatet til dine klienter og du vil ikke få en security warning. Hvis du derimod har en webshop som eksterne kunder skal besøge, er security warning ikke smart.

For at køre med SSL på din IIS skal du bestille et certifikat, og for at undgå security warning skal dette udstedes fra en CA som er trustet. Du kan også selv opstille en CA som udsteder certifikater som er med i et trustet tree - det kræver dog en stor pose penge, og en masse background check fra fx. VeriSign. Såvidt jeg ved er det kun Mærsk og TDC af danske firmaer som har sådan en.
Avatar billede woolbox Nybegynder
24. april 2003 - 21:39 #5
^^^ Svar ^^^