Avatar billede civilisten Novice
24. april 2003 - 15:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

XP og MR2800 modem

HJÆLP!
Jeg er gået over til XP og alt fungerer (stort set) som det skal. Dog har jeg et problem med mit indbyggede modem MR2800.
Jeg har prøvet at hente den seneste driver men lige meget hvad jeg gør kan XP slet ikke finde dette modem. Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke???
Det er jo lidt fjollet at jeg skal vedblive med at have et ekstrastyresytem liggende bare fordi jeg engang imellem har brug for mit almindelige modem.
Håber nogen kan hjælpe!!
Avatar billede Hans Frederik Novice
24. april 2003 - 15:22 #1
Finder XP ikke et ukendt stykke hardware?
Avatar billede civilisten Novice
24. april 2003 - 15:24 #2
Næh..... bare det var så nemt :-)
Avatar billede Hans Frederik Novice
24. april 2003 - 15:25 #3
k, så giver jeg op..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. april 2003 - 23:34 #4
Du er nok nødt til at fortælle hvilket motherboard du har. Typisk skal driveren hentes ved motherboard fabrikanten, når det er integreret i motherboardet,
Avatar billede civilisten Novice
24. april 2003 - 23:51 #5
Øhh.... motherboardet kender jeg ikke umiddelbart, men det er en Fujitsu/Siemens Scaleo hvis det hjælper. Jeg har ikke haft nogen problemer da jeg kørte ME. Håber det kan hjælpe lidt på vej.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. april 2003 - 23:55 #6
Prøv evt. denne driver:
http://www.driverscollection.com/?H=MR2800&By=AZTECH
Roder lige videre og ser om jeg kan finde noget info, der kan hjælpe.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. april 2003 - 00:16 #8
Hov, den sidste URL viste ikke den side jeg var inde på. Her er den info jeg fandt under overskriften: How do I install the modem on my Scenic machine?

Windows XP (MSP3885-E)
  1. Auto run the Drives & Utilities CD (DUCD) and click on Desk Update, then Driver update.
2.. Click in the check box next to Generic Soft Key 56.
3. Click on start installation. An installation wizard starts up, which automatically installs the modem.

En anden side jeg var inde på, sagde at man skulle lade xp installere alt hvad den kunne finde, og derefter køre en driver cd der skulle følge med pc'en og denne ville så scanne maskinen og installere nødvendige drivere. Deriblandt også modemet.
Avatar billede civilisten Novice
25. april 2003 - 00:24 #9
Det har jeg ikke prøvet endnu - det vil jeg prøve når jeg kommer hjem til min driver CD i weekenden. Foreløbig tak :-)
Avatar billede civilisten Novice
16. maj 2003 - 10:14 #10
Undskyld jeg har været så længe om at svare - men jeg kæmper fortsat med problemet. Jeg har forsøgt at følge anvisningerne - men ligemeget hjælper det. XP VIL bare ikke kendes ved det modem.
Jeg har nu forsøgt at reinsallere XP ovenpå en W98. I W98 findes modemet med det samme og alt fungerer. Men ligeså snart jeg opdaterer til XP er modemmet væk - og XP kan (vil???) ikke finde det!! Håber nogen kan komme med en rigtig god løsning!!!
Mange hilsner
Civilisten
P.S. Dette er åbenbart et lidt mere kompliceret spørgsmål end først antaget... så der vil være flere point at hente for et svar der hjælper mig!
Avatar billede civilisten Novice
06. juni 2003 - 18:13 #11
Jeg kan stadig ikke får det til at virke - men lukker spørgsmålet nu - temmelig opgivende - og tildeler pointene til toonybrandt for hans store utålmodighed :-)
Tak for hjælpen
Civilisten
Avatar billede civilisten Novice
06. juni 2003 - 18:16 #12
Hov..... kan ikke tildele point til tonnybrandt....... Hvorfor nu ikke det??????????????????????????????????
Avatar billede Hans Frederik Novice
06. juni 2003 - 18:40 #13
han har ikke 'svaret'
Avatar billede civilisten Novice
06. juni 2003 - 19:23 #14
Hmmmmm.... kan godt se hvad du mener... synes nu ellers han har svaret en del :-). Håber han kigger forbi så jeg kan tildele ham hans point!
Avatar billede Hans Frederik Novice
06. juni 2003 - 21:46 #15
men for resten, har du prøvet at køre Win 2000 på din comp, det er næsten det samme som XP
Avatar billede civilisten Novice
07. juni 2003 - 00:01 #16
Næh..... for jeg har kun WIN 98, ME og XP. Og det BURDE jo kunne virke med XP.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juni 2003 - 13:04 #17
Her er et svar du kan acceptere.
Avatar billede civilisten Novice
07. juni 2003 - 15:52 #18
Er hermed gjort! :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juni 2003 - 23:43 #19
Takker for point :-)