Avatar billede henne Nybegynder
24. april 2003 - 13:36 Der er 12 kommentarer

Computer stående i andet rum, hvad gør man ??

Hej,
Vi er en mindre virksomhed, siddende i et mindre lokale med flere maskiner. Jeg har hørt om flere der har fået sat deres computer ind i et andet rum, og har derfor kun skærm, keyboard, mus og lyd stående på deres arbejdsplads.
Er der nogen der har erfaring med den slags ?
Hvormange kabler kan man nøjes med at trække, eller findes der allerede en smart boks som kan stå på skrivebordet som man kan sætte de forskellige ting til ??
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. april 2003 - 13:37 #1
Eneste jeg kender til, er forlængerkabler til keyb, mus og skærm. Sørg for kvalitetskabler til skærmen, da signalet ellers kan blive dårligt.

JP
Avatar billede azzodiac Nybegynder
24. april 2003 - 13:41 #2
Jeg er med på en lytter :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. april 2003 - 13:42 #3
Nu har i jo allerede det hele stående, men ellers er tynde klienter jo en rigtig fed ting. De fylder næsten ingen ting (lille box+TFT skærm+keyboard og mus), larmer og varmer ikke. De kræver naturligvis en TerminalServer eller Citrix (hvis det er Windows) ellers er der jo et hav af Unix muligheder...

JP
Avatar billede skrewz Nybegynder
24. april 2003 - 14:10 #4
Det lyder meget rigtigt, at den eneste løsning på det problem er at stakke en masse forlængerledninger op.

Så kan det foruden også være en smart ting at aktivere "Power up on PS/2" I BIOS, da det teoretisk kan tænde computeren ved tryk på tastaturet.

Desuden. Det er også en netværksmæssig fordel. Det giver en del simplere netværkskabeludlægning.

Mvh, SKREWZ.
Avatar billede henne Nybegynder
24. april 2003 - 15:14 #5
Kunne man forstille sig at man kunne bruge USB til noget ??
Man har selvfølgelig stadig problemet med skærm og lyd....
Avatar billede domino1977 Nybegynder
24. april 2003 - 16:02 #6
Skrewz -> Ja måske får man et mindre omfang af netværksledninger osv.... men så får man jo bare en masse forlænger ledninger til keyboard, skærm osv ikke?? *GGG*

Jeg ville helt klart fortrække at have min spand til at stå ved siden af mig! Måske en af de nye "Micro" computere man kan købe nu (shuttle)... de fylder ingenting, og har man ellers sit kabinet til at stå i et andet rum, ja så er det da et helved hvergang man skal bruge CD-rom drevet eller floppyen ikke???
Avatar billede domino1977 Nybegynder
24. april 2003 - 16:04 #7
Se et eks på en micro computer (shuttle) her:
http://www.pchonline.dk/katalog/default.asp/KatId=216
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 17:31 #8
Det kan godt lade sig gører. Trådlås mus og tastatur som er radiostyret, kan sagtens arbejde gennem væge. Medion laver nogle billige modeller (har selv et!). Skærmen kan kobles op på de nye trådløse satelitter (kan ikke husk hvad de hedder, men de fåes i Bilka og Føtex bla.). Ved ikke om de billige kan bruges til skærm. Men min makker købte nogle i tyskland som kan transmitere alle signaler (her har du din "smartbox") det fungere udemærket. -Iøvrigt bliver al fremtid trådløs.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
24. april 2003 - 21:53 #9
baseiq>> Tror du ikke der går ged i signalerne hvis de sidder op til flere med samme model (trådløs mus)???

Jeg har hørt at på DR i Århus har taget aller deres pc'er og smidt dem ud i et "skab" og så er der ellers trykket forlænger kabler til mus keybord og skærm... Det skulle have hjulpet rigtig meget på inde klimaet.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
25. april 2003 - 11:48 #10
Vi har på vores arbejde trådløse mus og keyboards... ikke alle har dem, men mange har.... og nogen gange "skoder" musen op hvis der er to der bevæger musen på engang!

Vi har klaget, opsøgt support osv... men ingen kan hjælpe os... så sidder der mere end 3-4 man indenfor 8-10 kvm, så er der chancer for at lortet skoder op!!

Nu er I advaret!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 17:25 #11
Ja, det er jo noget kageværk. Men man må kunne få noget radiostyret grej som kører på forskellige frekvenser eks. som walkitalkier. Jeg har da 2 frek. på mit tast+mus. Så det er vel et spørgsmål om at købe rigtigt ind?!
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2004 - 14:24 #12
Lukketid, henne !!!!!