Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 08:35 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

ADSL - hos hvem

Jeg skal til at investere i en lille adsl-forbindelse (256/128). Det skal være adsl da vi ikke har kabel mv.
De muligheder der så vidt jeg ved er:
TDC
Cybercity
Tele2

Hvilken er den bedste udbyder udfra kvalitet/support/pris
Avatar billede casch Nybegynder
24. april 2003 - 08:37 #1
Jeg har selv tdc og er udmærket tilfreds med dem. Når tingene virker er de alle gode og har du problemer er det nok tdc du kommer hurtigst igennem til. Prisen er vist ca. det samme, men leveringen går generelt hurtigst ved tdc hvor man kan være heldig og få det inden for en uge.
Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 08:39 #2
deres gør det selv løsning er den nem at have med at gøre
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2003 - 08:53 #3
Jeg kan kun anbefale dig Cybercity.

Kanon service
Hurtig expiditions tid
Mulighed for boost
Fair priser
Fri konfiguration af router.

MC
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 08:55 #4
evt sonofon de skulle have er ret godt produkt
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:02 #5
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:03 #6
de har også til private
Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 09:04 #7
Kan ifølge deres hjemmeside ikke få sonofon
jeg bor ude på bøøøh-landet
postnr. 9610
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:05 #8
oki
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
24. april 2003 - 09:08 #9
Cybercity dækker så godt som 99,9% af alle centraller pr 1-1-03

MC
Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 09:09 #10
mc.lucifer
det skriver jeg vist også i mit første indlæg
Avatar billede UlrBri Nybegynder
24. april 2003 - 09:09 #11
Har du fastnettelefon? Hvis ikke - og du heller ikke vil have det - så kan du kun bruger CyberCity af dem, du nævner.
Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 09:09 #12
uddybning af hvad jeg mener:
hvilken af de 3 udbydere er den bedste
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:10 #13
jeg ville satse på tdc da det er deres linie det kører over derfor hurtigere support
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2003 - 09:16 #14
enig med gruf.... tag tdc.. stabil forbindelse, og super kundeservice.... samt hurtig levering. leverede til mig på 8 dage....
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2003 - 09:20 #15
jeg tog deres gør det selv pakke...
1) et stik ind i væggen
2) ledning fra væg ind i skillefilter (lille box)
3) kabel fra skillefilter til adsl modem
4) kabel fra modem til switch/computer eller andet
5) tænd computer
6) surf

tager højst 5 min
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:22 #16
vi havede godt nok en gut ude og sætte det op men fik det sat op gratis da vi fik en ny switch som de skulle afprøve plus vi fik de 3 første månder gratis også der var ikke de store problemer i starten og overhovdet ikke nogen problemer nu
Avatar billede noerager Nybegynder
24. april 2003 - 09:25 #17
er der noget krav om at skillefilter mv. sidder ved hovedindgang på telefonen o

og hvad hvis vi bruger en anden udbyder end tdc til telefonen
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:27 #18
tdc kræver godt nok at det er de samme udbydere på begge dele
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2003 - 09:28 #19
aner ik hvor langt væk skillefilter sidder... men det er kun det telefonstik filtret sidder i, der vil komme til og virke...
hmm... det kan godt være i får et problem med teleudbyderen...
Avatar billede rd Nybegynder
24. april 2003 - 13:04 #20
TDC´s forbindelse er meget stabil har kun et problem med forbindelsen men det er selv forskyldt. TDC giver også muligheden for booste internettet, dog ikke som en online service men man skal bare ringe ind når man vil have forbindelsen boosted og når man vil ned i hastighed igen.

problemet er at jeg har sat en Linux router op og på Linux når man har sat den op til fast ip så henter den ikke ip. Og tdc åbner ikke for internettet før at der er blevet bedt om en ip fra ens linje. Så det er rent selvforskyldt og meget forståeligt at med deres IP regler.
Avatar billede kadann Nybegynder
24. april 2003 - 13:10 #21
Jeg har haft CC og har nu TDC, og jeg har kun haft positive oplevelser med begge udbydere.

TDC er en smule billigere, men der skal du så enten leje en router, eller købe en selv, hvis du vil have sådan en.. de har dog også mulighed for, at du får flere ip-adresser, så du kan smide flere computere på via en switch eller en hub.

CC har lidt længere leveringstid, men der får du en router med, hvis du har brug for den slags. :)

TDC leverer enten GDS (Gør det selv), GIG (Godt i Gang) eller TOT (Totalinstallation).. ved GDS, skal du gøre det hele selv. Ved GIG kommer der en tekniker og får alle dine telefonstik i huset til at fungere sammen med skillefilteret. Ved TOT klarer teknikeren både telefonstikkene og opsætning af net på en computer.

CC leverer enten fast kobber eller delefilter.. ved fast kobber får du et stik ADSL, hvor der kommer en tekniker ud og sætter det op for dig selvfølgelig.. han roder så kun ved telefonlinien, du skal selv klare opsætningen på computeren. Ved delefilter får du også en tekniker ud til at sætte det op, men igen skal du klare alt andet selv, altså selve opsætningen på computeren.

Hvis du får delefilter hos CC, skal du have alm. telefonabonnement hos TDC.

Og du kan godt få ADSL hos TDC, uden at have alm. telefoni hos dem..
Avatar billede kadann Nybegynder
24. april 2003 - 13:12 #22
Du skal dog være opmærksom på at du kommer til at betale for linien, udover abonnementet, hvis du vil have ADSL hos TDC, uden at have alm. telefonabonnemet hos dem.
Avatar billede casch Nybegynder
24. april 2003 - 16:59 #23
tdc kører med tilbud på oprettelse og du skal ikke have fastnet abo hos dem, men det er et krav at du skal have fastnet. Derudover skal du have sat et skillefilter op ved ingangen af din telefon, ellers kan du kun bruge det telefonstik hvor skille filteret sidder. Hvis du er snild på fingrene kan du selv få det sat op ved indgangen, men ellers skal du have en tekniker ud.
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2003 - 20:18 #24
casch -> "snild på fingrene"-> du mener vel "kan sætte et stik i telefonstikket"
Avatar billede casch Nybegynder
24. april 2003 - 21:03 #25
chalde -> nej hvis det skal laves helt ordentligt så man kan være sikker på at alle telefonstikdåser fungerer ordenligt skal man inde og rode lidt med kablerne der går ind i huset!
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2003 - 11:21 #26
casch -> Ok.... Troede bare ikke at man som privatbruger kunne ordne det, så flere end én stikdåse ville kunne bruges. Vi har nemlig skillefiltret på selve stikdåsen (har kun én stikdåse)
Avatar billede noerager Nybegynder
12. maj 2003 - 08:37 #27
Har købt ved tdc-gør det selv - point til dem der har givet et svar