Avatar billede sjsat Nybegynder
21. november 2000 - 10:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

database start...

Hej

Nogle der ved hvor jeg kan læse noget om at programmere ASP, med database, her tænker jeg på, hvordan man connecter en database, en forklaring om det, hvordan man skrive til databasen, hvordan man sletter, og hvordan man kan trække noget ud fra databasen, lige nu har jeg en database med Id, Kunde, dato, tid, som jeg gerne vil have trukket ud på en side, men da jeg er helt ny på dette område vil jeg gerne have noget hjælp, nogle der kan hjælpe mig? thx!
Avatar billede jens Nybegynder
21. november 2000 - 10:51 #1
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 11:35 #2
www.activeserverpages.dk Er en kilde til inspiration.....
Avatar billede tpiil Nybegynder
21. november 2000 - 13:43 #3
http://www.devguru.com
prøv det der hedder jetSQL det skulle stå hvad du har brug for i dette tilfælde!
og ellers vil jeg sige at du skal prøve www.asp.dk (netcoders) og www.activeserverpages.dk og til sidst her på eksperten.dk (som du er nu) prøv at søge i søgeboksen efter hvad du skal bruge!
hvis du vil have at vide hvordan du åbner og sådan noget så kan jeg hurtigt komme med det, du skal bare skrive hvad du skal!
Avatar billede sjsat Nybegynder
21. november 2000 - 13:48 #4
jeg har fundet ud af og connect databasen, og hente fra den.. jeg skal bare lære at skrive til den via en asp side.. og slet iden..
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 13:56 #5
Det kan du gøre med mange forskellige metoder, f.eks. kan du lave en SQL streng du executer mod din forbindelse :

SQl = \"INSERT INTO Mytable (Navn) values (\'Kasseper\')\"
MyConn.execute(\"SQl\")

Sætter således Kasseper ind på Mytable\'s felt der hedder Navn....
Hvis du vil lære mere om SQL ( GØR DET ! ) så download denne tutorial :

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=2

Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 13:58 #6
Kopier linket med og paste ind i et nyt browser vindue... Ellers kommer ;id=2 ikke med....
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 14:00 #7
Ja Okay det gør det virker vist heller ikke, OK
www.activeserverpages.dk -> Download -> Tutorial -> SQl tutorial

så skulle det vist være på plads
Avatar billede sjsat Nybegynder
21. november 2000 - 14:03 #8
he.. godt man selv er lidt klog..

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=2

man kunne jo fjerne ;\'et

:-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 14:06 #9
Jeg skulle bare lige se om du var vågen !
*LOL* Det er jeg da vist ikke...;-)
Avatar billede tpiil Nybegynder
21. november 2000 - 14:16 #10
ups glemte at mit skulle være et svar :o)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. november 2000 - 18:29 #11
Kasseper :-))

Det var nok et af de bedste links der længe har været herinde :-))

Den tutorial er bare for fed, bør eller skal læses af alle som vil igang med SQL.