Avatar billede webegynderen Nybegynder
23. april 2003 - 20:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flere computere på samme router

Jeg har en Unex 400RB router. To dynamiske adresser via TDC. Det virker fint med to computere tilsluttet.

Men ved samtidig tilslutning af en tredje computer går den ned.

Hvis den tredje computer tilsluttes alene, går internetforbindelsen ned efter 5 minutter - så må jeg genstarte.

PS jeg har 256k ADSL.
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 20:37 #1
Du skal købe dig til endnu en dynamisk ip adresse hos TDC... Koster ikke mere end 10-20,- ...
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 20:38 #2
Mht. den tredje PC.. Får den en IP adresse der ligner de andres, når den er tilsluttet routeren??
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 20:42 #3
Det med at købe en ekstra IP er KUN hvis alle tre skal være på samtidigt...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 08:24 #4
Du skal ikke købe flere IP adresser. Når du har router, så skal din router nok uddele IP og DNS adresser.
Har du husket at aktiver DHTP serveren i din router?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 08:26 #5
Hvordan har du sat din router og computer op.

ADSL MODEM ----- Router ----- Computer

Er det sådan du har sat dit lille netvrk op?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 08:26 #6
netvrk = netværk
Avatar billede zh Nybegynder
24. april 2003 - 08:31 #7
øh med router kan man da sætte så mange computere til på den samme ip så det kan jeg ikke forstå at det er et problem jeg har da 3 maskiner på min
Avatar billede vic256 Nybegynder
24. april 2003 - 09:22 #8
Næ... Det er fordi du har 2 DYNAMISKE og ikke FASTE eksterne ip adresser, at jeg skriver som jeg gør.... Nu kender jeg ikke Unex routeren men jeg kunne forestille mig at den har et problem med 2 eksterne ip og så dynamiske oven i hatten... NAT med to eksterne dynamisk ip kunne jeg også forestille mig var problematisk..
Avatar billede vic256 Nybegynder
24. april 2003 - 09:25 #9
Jeg har faktisk lige været inde på TDC shoppen og se hvad de skriver om deres produkt: "Indbygget 4 ports Switch
Unex BR400 Router er en bredbåndsrouter med indbygget 4 ports switch og firewall.
Den er et godt valg til dig som har Bredbånds/ADSL med en fast IP-adresse."

Jeg tror at jeg vil understrege den sidste del af teksten, "med en fast IP-adresse."
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:33 #10
DU kan godt have router selvom du har dynamiske IP adresser!
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:34 #11
Bare ring til TDC. SÅ kan du få hjælp. 80 80 80 80 og så skal du stilles om til ADSL support. Husk have det kundenummer
Avatar billede webegynderen Nybegynder
30. april 2003 - 18:10 #12
Tak for alle de mange svar og internettet virker helt fint nu.
Desværre brugte jeg ikke nogle af jeres anvisninger (tror jeg ihvertfald ikke). Min far ordnede det. (han ringede enten til TDC eller fik konfigurret routeren ordentligt).

Hvsi der er nogen der vil have point så drop lige et svar.
Avatar billede vic256 Nybegynder
13. juni 2003 - 11:05 #13
Det er da vist lukketid for dette spørgsmål, ikke?!? ;-)
Avatar billede webegynderen Nybegynder
01. juli 2003 - 01:13 #14
Ja nu lukker jeg det!